Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Mění mobily s fotoaparáty zpravodajství?

Redakce MAM11. 7. 2005

Fotografie a videozáznamy teroristických útoků v Londýně ze soukromých mobilních telefonů poskytnuté televizním stanicím a tiskovým agenturám ukázaly, že mediálnímu zpravodajství začali výrazněji udávat tón obyčejní svědci událostí.
Představitelé několika amerických televizních stanic se podle agentury AP shodli na tom, že je to vůbec poprvé, co zpravodajské komentáře k mimořádně důležité události doprovázely amatérské záběry z mobilního telefonu. A není prý pochyb o tom, že to předznamenává i budoucí vývoj médií.
Viceprezident televize Fox News John Moody zavtipkoval, že jeden záběr byl použit “pouze” až 3000krát. Poprvé amatérský snímek zveřejnila britská Sky News, která je “sesterskou” televizí Fox News. Fotografie z mobilních telefonů ovšem převzalo také mnoho novin.
Televize a agentury se začaly v posledních letech stále více spoléhat na amatérské záznamy z videokamer například při katastrofách v letoviscích. Naposledy to byly záznamy z oblastí zasažených ničivou vlnou cunami o loňských Vánocích.
Kamery ale postupně začnou nahrazovat mobilní telefony, které mají zabudovanou minikameru. Šéf NBC Neal Shapiro přitom přiznal, že takto vybavené přístroje mají zatím spíš Evropané než obyvatelé Spojených států.
Stále více lidí si přístroje pořizuje a je rovněž mnohem pravděpodobnější, že se takto vybavený náhodný svědek ocitne u nečekané události. Média si toho začínají být vědoma. Reportéři vyslaní do terénu dostali nezvyklý úkol se především očitých svědků ptát, zda si pořídili fotografie.
Využívá se tak událost v celé své syrovosti a bezprostřednosti. Podle francouzského mediálního odborníka citovaného agenturou AFP Laurenta Gervereaua amatérské záznamy nejsou tak učesané a nemají takovou výpovědní hodnotu celku, jak to dokážou udělat profesionálové. Nejsou tak esteticky dobré, mají ale mohutný emoční náboj a upínají pozornost na to, čeho si stále více všímají i média: na obyčejný lidský příběh, který se stává symbolem, společným jmenovatelem celé události.
Šéf zahraničního zpravodajství ABC News Chuck Lustig řekl agentuře AP, že záběry amatérů ukázaly divákovi události tak, jak právě probíhaly, což vždy “naplňuje úžasem”. Všichni prý jsou jinak již zvyklí na snímky toho, co se dělo potom.
Agenturní televize APTN například také identifikovala zraněného člověka z amatérského videosnímku a dokázala ho sehnat a získat nadmíru cennou výpověď o tragickém útoku. Šéf zpravodajství APTN Sandy MacIntyre řekl, že za videozáznam patrového autobusu s odtrženou střechou, na kterém ještě nebyly sanitní, policejní či hasičské vozy, zaplatil 210 eur (6300 korun).
U amatérských záběrů však pro mediální společnosti hrozí jedno nebezpečí. A sice, aby nezveřejnily falešnou informaci, důmyslnou inscenaci, která by jim mohla být kýmkoli podsunuta. Nezbývá jim ale, než se s tímto rizikem, který doprovází rozšiřující se videotechnika a přístupnost internetu pro obyčejné smrtelníky, prostě smířit. A neustále si vše ověřovat.

×

Společnost Walt Disney urovnala spory s bývalými šéfy

Starší článek

Medkovi bude 80

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Kupi.cz/Benu

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Novým mluvčím skupiny PPF se stal Leoš Rousek. Kromě komunikace s médii bude mít na starost rozvoj investorské a byznysové komunikace PPF.
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Novým zástupcem šéfredaktora obnoveného magazínu Euro se od června stane Štěpán Etrych. Podílet se bude na přípravě a realizaci nové obsahové strategie,…
13. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

Dm drogerie uvádí k životnímu prostředí neutrální řadu produktů Pro Climate

Společnost dm drogerie markt vyvinula ve spolupráci s Technickou univerzitou v Berlíně klimaticky neutrální řadu. Na českém trhu zatím označení Pro Climate…
13. 4. 202113. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba
Novým výkonným ředitelem Makra byl jmenován Atila Yenisen

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více