Martínek: Češi by měli alespoň půl dovolené trávit v ČR

4. 7. 2005 07:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

O2 a Air Bank prohlubují spolupráci s platformou Unity

Věrnostní platforma Unity navazuje na dřívější spolupráci O2 a Air Bank, do budoucna se přidají další společnosti ze skupiny PPF.

Reklama
SDG

Ministerstvo pro místní rozvoj chce přesvědčit Čechy, aby alespoň polovinu své dovolené strávili doma. Proto připravuje intenzivní celostátní kampaň na podporu domácího cestovního ruchu. Informoval o tom ministr Radko Martínek.
„Naši občané loni utratili v zahraničí 51 miliard korun a doma pouhých 18 miliard. Z toho je patrné, že domácí turistický ruch má co dohánět,“ řekl Martínek. Příjmy z turistického ruchu v ČR přitom podle něj dosáhly loni 107 miliard korun.
Kolik bude masivní kampaň na podporu domácí turistiky stát zatím Martínek nedokáže odhadnout. Na jejím financování by se podle něj měly vedle ministerstva podílet jednotlivé kraje a také poskytovatelé ubytovacích služeb, kterým má přinést novou klientelu. „Veškerá reklamní kampaň zatím míří ven. Je to logické, dělají ji cestovky. To chceme zvrátit a nasměrovat zájem lidí domů,“ řekl Martínek.
Kampaň podporovaná ministerstvem pro místní rozvoj nemá ještě konečnou podobu, odstartovat však má podle ministra na podzim. Například příští veletrh cestovního ruchu Regiontour by měl být zaměřen na propagaci konkrétních projektů a programů dovolené v krajích ČR, nikoli na propagaci krajů jako takových.
Řada regionů v ČR staví na rozvoji cestovního ruchu svůj rozvoj a prosperitu. Většina turistů, kteří přijíždějí do ČR ze zahraničí, však zůstává v Praze. Loni přijelo podle Martínka do republiky zhruba 5,5 milionu zahraničních turistů, dvě třetiny z nich však navštívily jen hlavní město. „Pardubický kraj je na tom se 162.561 návštěvníky ze všech krajů nejhůř,“ dodal.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.