Nové vedení společnosti Kenvelo CZ, která ve 12 evropských zemích provozuje síť 250 obchodů s oděvy, ustoupilo od ambiciózního plánu mít v Evropě do roku 2015 tisícovku prodejen. Podle nového jednatele Kenvela CZ Davida Dahana, který na začátku července ve funkci vystřídal spoluzakladatele firmy Dani Himiho, by se počet obchodů Kenvelo mohl v budoucnu zvýšit na zhruba 400.
Dahan označil původní Himiho plány za „příliš rychlé“. „Potřebujeme reorganizovat a klást důraz na kvalitu a dobré umístění obchodů,“ uvedl Dahan, který již na začátku července oznámil, že chce se společností Kenvelo CZ expandovat na nové trhy.
Himi letos na jaře v rozhovoru pro Mladou frontu Dnes uvedl, že společnost chce výrazně zvýšit počet prodejen. „Naší vizí je mít nejméně tisíc obchodů ve východní Evropě do roku 2015. Chceme být ve všech zemích regionu,“ řekl tehdy.
V Kenvelu CZ se ale v uplynulých měsících výrazně změnila vlastnická struktura. Dění ve firmě nyní kontroluje prostřednictvím lucemburské společnosti K2 italský podnikatel Piofrancesco Borghetti a Dahan, kteří v K2 drží 66procentní podíl. Himi má v K2 se svým bratrancem menšinový podíl.
Podle týdeníku Euro se nedávná změna jednatele Kenvela CZ neobešla bez dramatických událostí. Himi se údajně snažil s pomocí ochranné služby obsadit kancelář společnosti. Euro uvedlo, že Dahan se dostal do kanceláře až poté, co změnu jednatele zapsal na začátku července rejstříkový soud. „V průběhu týdne bylo na Himiho podáno několik trestních oznámení,“ uvedlo Euro.
Ještě před změnou vlastnické struktury společnost Kenvelo CZ loni v červnu odkoupila podíly v dceřiných firmách Kenvelo v Polsku, Maďarsku a na Slovensku. Kromě ČR a těchto zemí má Kenvelo své obchody také například v Německu a Rumunsku. Celkem oděvní řetězec Kenvelo provozuje 250 značkových obchodů ve 12 evropských zemích. V Česku mělo Kenvelo letos na jaře 61 obchodů, jejichž tržby loni činily zhruba 1,5 miliardy korun. Celý holding Kenvelo loni vykázal obrat kolem 4,5 miliardy korun.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).