Inzertní příjmy vydavatelství za pololetí stouply

19. 7. 2005 08:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Inzertní příjmy vydavatelství za první pololetí meziročně stouply o 600 milionů na 8,21 miliardy korun. To představuje růst o osm procent. Výdaje firem na inzerci stouply menším tempem ve srovnání se stejným obdobím v letech 2004 a 2003, kdy nárůst činil 12,9 procenta. Vyplývá to z údajů TNS A-Connect, které zveřejnila Unie vydavatelů.
Největší inzertní příjmy za první pololetí zaznamenala společnost Mafra, vydávající deník Mladá fronta Dnes. Podle TNS A-Connect získalo vydavatelství 1,342 miliardy korun, tedy o 11,7 procent více než loni. Druhá je společnost Vltava-Labe-Press, která vydává Deníky Bohemia a Deníky Moravia. Její inzertní příjmy od ledna do června letošního roku poklesly o 11,3 procenta na 1,179 miliardy korun.
Na třetím místě je Ringier ČR, který vydává deníky Blesk a Sport nebo týdeník Reflex. Příjmy společnosti z inzerce stouply o 16,7 procenta na celkových 1,101 miliardy. Tyto firmy byly jediné, jejichž příjmy z inzerce se vyšplhaly přes miliardu korun.
Čtvrtý je vydavatel deníku Právo, společnost Borgis, která inkasovala celkem 485 milionů korun, tedy o 14,2 procenta více než loni. Příjmy těchto čtyř vydavatelství tvoří zhruba polovinu příjmů téměř 120 společností evidovaných TNS A-Connect.
Z 15 firem s největšími příjmy mělo největší nárůst vydavatelství Mladá fronta, a to o 92,9 procenta; s příjmem z inzerce 176,7 milionu korun se umístilo na 11. pozici. Naopak pokles inzertních příjmů firem z první patnáctky zaznamenaly kromě Vltava-Labe-Press také Sanoma Magazines Praha (pokles o 17,1 procenta na 267,7 milionu korun), Lidové noviny (pokles o 1,6 procenta na 232,7 milionu korun), Burda Praha (pokles o 3,3 procenta na 157 milionu) a Astrosat (pokles o čtyři procenta na 145 milionu korun).

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.