Google je u soudu za to, že neochránil klienty před podvodem

1. 7. 2005 08:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Společnost Click Defense zažalovala internetový vyhledávač Google za to, že neochránil své klienty z řad inzerentů před tzv. klikacím podvodem. Ten spočívá v tom, že najatí lidé nebo stroje vědomě klikají na reklamu v internetovém vyhledávači. Inzerent pak musí za každé kliknutí vyhledávači zaplatit. Click Defence tvrdí, že Google tak klienty připravil nejméně o pět milionů dolarů. Samotný vyhledávač se nařčení brání.
Click Defense se zabývá tvorbou nástrojů pro on-line reklamu. Na americký okresní soud v kalifornském San Jose se firma obrátila 24. června.
Klikací podvod není podle americké legislativy skutečným zločinem. Jde spíše o termín, který se používá v odvětví.
Klienti populárního reklamního vyhledávače Google platí za každé kliknutí od drobných centů po jeden dolar a ve vzácných případech i 95 dolarů. Inzerenta může podvod s klikáním na reklamy přijít na tisíce dolarů, což zároveň operátorovi stránek přináší zisk v podobě podílu z reklamních příjmů.
„Věříme, že proces nemá opodstatnění a budeme se důrazně bránit,“ uvedl tiskový mluvčí Google. Podnik v prvním čtvrtletí vytvořil čisté tržby 1,3 miliardy dolarů; téměř vše pochází z reklam ve vyhledávači.
Google oznámil, že takzvaný klikací podvod není zdrojem jeho příjmů. Google i jeho rival Yahoo odmítají uvést, jaký podíl z peněz za kliknutí připadne jim. Nezávislé firmy nejčastěji uvádějí, že jde zhruba o 20 procent.
Google i Yahoo, kterého se ale případ netýká, nabízejí inzerentům za úplatu, že se uživateli internetu při zadání klíčových slov objeví nejen vyhledané odkazy, ale i reklama podniků z oboru, napsala agentura Reuters.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení