Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Freeman chce filmy přes internet

Redakce MAM11. 7. 2005

Premiérové uvedení v kině, vstup filmu na trh s DVD, videopůjčovna, uvedení do televizního vysílání. Taková je dosud běžná distribuční cesta filmu od tvůrců a producentů směrem k filmovým fanouškům, kterou však pravidelně narušuje existence internetového pirátství a černého trhu s nelegálními kopiemi. Zavedená praxe se však má brzy změnit. Filmy by se na internetu měly brzy objevovat zároveň se světovou premiérou. Legálně.
Hlavním propagátorem zlegalizovaného stahování nejnovější filmové produkce ze speciálních zpoplatněných internetových portálů je hollywoodská herecká hvězda Morgan Freeman.
Právě Freeman nyní založil novou produkční a distribuční společnost ClickStar, která by měla ve spolupráci s koncernem Intel do roka nabízet službu umožňující filmovým fanouškům po celém světě legálně zhlédnout film z pohodlí domova přímo v den jeho celosvětové premiéry.
“Náš projekt vychází vstříc filmovým divákům, ale i producentům,” uvedl Morgan Freeman v rozhovoru pro list The New York Times. Podle něj je služba určená například filmovým fanouškům v odlehlých městech, do jejichž kin se aktuální filmové hity dostávají pravidelně s velkým zpožděním. “Proto zde často bují obchod s nelegálními kopiemi. Služba ClickStar přitom nabídne za únosný poplatek film v nejvyšší možné kvalitě,” uvedl pro The New York Times Freeman.
Podle odborníků má Freemanův projekt šanci na úspěch. “Podobně jako si fanoušci zvykli na legální stahování nejnovějších hudebních produktů, které jsou na internetu dostupné často rychleji než v běžných obchodech, přivítají jistě i filmovou alternativu,” uvedl pro list The New York Times Saul Hansell, americký publicista a expert na filmový trh.
Pokud se Freemanovi podaří službu úspěšně zprovoznit, půjde podle Hansella o revoluční krok ve světě filmové distribuce. “Současný stav filmového trhu je kvůli pirátství dlouhodobě neúnosný,” doplnil. Internetoví uživatelé podle něj přitom každou novou technologii ve spojitosti s filmem či hudbou tradičně vítají.
Freeman je přitom už léta nejen hercem, ale i filmovým obchodníkem. Jeho filmová a televizní společnost Revelations Entertainment patří v současné době k lídrům amerického zábavního trhu, Freeman se v uplynulých letech několikrát angažoval v boji proti pirátskému kopírování filmů.
S koncernem Intel Freemanova firma spolupracuje již déle než šest let, zejména v souvislosti s vývojem technologií umožňujících například speciální efekty.
V nově založené společnosti ClickStar už však má Intel, který se dlouhodobě podílí zejména na komerčním provázání zábavy s počítačovými technologiemi, mít podle informací deníku The New York Times investiční podíl. Výši vložených investic však zástupci obou firem odmítli americkým médiím sdělit.
“Službu firmy ClickStar bychom rádi zprovoznili již v příštím roce,” sdělila Lori McCrearyová, výkonná šéfka Freemanovy společnosti Revelations. Zatím však není jasné, kolik bude legální stahování filmů z internetu fanoušky stát, podle zástupců obou společností totiž záleží také na zájmu filmových studií a distributorů.
V rámci společnosti ClickStar Freemanova společnost chystá i specializovaný filmový internetový portál, který by fanouškům nabízel mimo jiné kontakt s hollywoodskými celebritami či aktuální informace o připravovaných filmových projektech.

Hospodářské noviny, 11.7.2005, autor: Irena Zemanová

×

Carrefour chce v ČR posílit

Starší článek

Cestující si stále častěji pořizují elektronické letenky

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: iStock

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Zprávy

Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem…
15. 4. 202115. 4. 2021
Média

Komunikační agentura Knowlimits uspěla v žebříčku RECMA

Pařížský institut zařadil v reportu Quali-pack Knowlimits na první místo mezi českými mediálními agenturami s hodnocením „high profile“. Díky uzavřeným…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více