FIFA v roce 2010 zvýší příjmy z mistrovství světa

14. 7. 2005 08:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Mezinárodní fotbalová federace počítá s výrazným zvýšením příjmů z mistrovství světa v roce 2010, jehož pořadatelem bude Jihoafrická republika. Ve srovnání se šampionátem, který bude v příštím roce v Německu, se FIFA chystá zdvojnásobit cenu za prodej televizních práv a také sponzoři přispějí podstatně vyšší částkou. Oznámil to podle agentury SID předseda FIFA Sepp Blatter.
„Zatímco za oba předchozí šampionáty jsme v Evropě inkasovali vždy 400 milionů eur, v roce 2010 to bude přinejmenším miliarda,“ řekl Blatter. Podle jeho slov FIFA také výrazně změnila strategii sponzoringu. Jestliže pro rok 2006 uzavřela smlouvy s 15 partnery v celkovém objemu 600 milionů eur, pro šampionáty v letech 2010 a 2014 počítá jen se šesti velkými sponzory, kteří však do pokladny přinesou dohromady 1,68 miliardy eur.
Tři z nich už mají uzavřené smlouvy. Firma Adidas, která je dodavatelem sportovního zboží pro fotbalové MS už od roku 1970, zaplatí za reklamu 280 milionů eur, tedy více než osm miliard korun. Japonský výrobce elektroniky Sony přispěje 245 miliony. Korejská automobilka Hyundai sice výši svého podílu drží v tajnosti, ale lze předpokládat, že se bude pohybovat také kolem čtvrt miliardy eur.
Vyšší příjmy se zřejmě promítnou do zvýšení odměn pro týmy, které na šampionát postoupí. Přitom už šampionát v Německu bude z tohoto pohledu rekordní. Každá výprava dostane jen za start v přepočtu 210 milionů korun, což je o 38 procent víc, než brali účastníci MS v roce 2002 v Japonsku a Koreji.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.