Energetické společnosti ušetří na vydávání firemních zpravodajů
Energetická skupina ČEZ a plynárenský koncern RWE AG ušetří na vydávání vnitropodnikových časopisů. Zpravodaje dosud vydávaly jednotlivé regionální společnosti samostatně, od letošního roku už vycházejí společně pro všechny dceřiné firmy v republice. “Meziroční náklady vlivem synergií klesly. Zatímco minulý rok Skupina ČEZ vydávala šest firemních periodik, nyní vydává společný časopis ČEZNEWS,” řekla mluvčí Severomoravské energetiky (SME) Sylva Vidláková.
SME jako jedna z distribučních společností skupiny ČEZ vydávala ještě loni vlastní časopis Spektrum, nyní dodává materiály do společného zpravodaje. Jeho obsah tvoří články o strategiích, cílech a firemní kultuře skupiny ČEZ, časopis nabízí i profily osobností skupiny nebo informace o sponzorovaných akcích a programech. Šedesátistránkový barevný časopis dostávají zaměstnanci každý měsíc.
K podobnému kroku přistoupila i německá společnost RWE AG, která ovládá osm plynárenských společností v republice. Například Severomoravská plynárenská (SMP) dříve vydávala vlastní noviny, dnes tvoří samostatný sešit ve zpravodaji celé skupiny. Druhý sešit informuje o dění v sesterských společnostech SMP v Česku, třetí obsahuje překlad koncernových novin, které vycházejí v Německu.
“Důvodem byla samozřejmě úspora nákladů a zároveň zvýšení povědomí lidí o příslušnosti k mateřské firmě,” vysvětlila mluvčí SMP Ivana Nováčková. Pochvaluje si, že firma má stále možnost prezentovat své projekty, zaměstnanci si přitom mohou vytvořit komplexní pohled na dění ve skupině.
“Lidi noviny čtou a mají je rádi. Podle ohlasů je považují za jeden z nejdůležitějších informačních zdrojů,” doplnila Nováčková. Nejvíce si váží toho, že se zaměstnanci firmy sami do tvorby zpravodaje občas zapojují a posílají své příspěvky.
Své zpravodaje vydávají téměř všechny větší firmy v Moravskoslezském kraji. Většina časopisů je určena jako informační zdroj pro zaměstnance, některé slouží i k reprezentaci firmy.
Podobné zprávy
Young Lions: Katogorii Print vyhráli David Böhm a Richard Vlček z Publicis Groupe

Česká televize je nejsledovanější od olympiády v Naganu
Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)
