Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

ČOI rozdala 20 řetězcům pokuty

Redakce MAM12. 7. 2005

Česká obchodní inspekce rozdala 20 obchodním řetězcům až půlmilionové pokuty. Informovala o tom mluvčí ČOI Miloslava Fléglová. Rozsáhlou kontrolní akci zahájila ČOI poté, co si lidé stěžovali na chování obchodníků při novoročních výprodejích. Dobře pro obchodní řetězce nedopadlo 40 procent kontrol; nejčastějším prohřeškem bylo nedodržení zákona o ochraně spotřebitele.
“Dvaceti obchodním řetězcům již byly ve správním řízení uloženy pokuty od deseti tisíc korun až do půl milionu korun. Rozhodnutí o statisícových pokutách zatím nejsou pravomocná, jelikož obchodní řetězce se proti nim odvolaly. Další podrobnosti proto nelze zatím zveřejnit,” řekla Fléglová.
Televize Nova uvedla, že nejvyšší pokutu ve výši 1,5 milionu korun dostala společnost Ahold, která provozuje obchody Albert a Hypernova. Carrefouru udělila ČOI pokutu necelých 600 000 korun, podobnou částkou potrestala i Tesco.
Podle Fléglové není zatím počet udělených pokut konečný, protože v některých správních řízeních dosud nebylo o výši sankce rozhodnuto. Některé obchodní řetězce tak mohou za více zjištěných nedostatků dostat i několik pokut. ČOI s 22 obchodními společnostmi letos zahájila zhruba dvě stovky správních řízení.
ČOI v 1. čtvrtletí letošního roku provedla v 37 obchodních řetězcích 577 kontrol. Zhruba ve 40 procentech inspektoři zjistili porušení některého ze zákonů, na jejichž dodržování ČOI dohlíží. Kontroloři navíc tehdy zakázali prodej výrobků v hodnotě bezmála 1,5 milionu korun, protože nesplňovaly podmínky pro uvedení na trh.
Prodávající porušili nejčastěji zákon o ochraně spotřebitele, a to ve 213 případech. Dalších 12 zjištění se týkalo například porušení povinností stanovených zákonem o technických požadavcích na výrobky a ve čtyřech případech byl ze strany obchodních řetězců porušen zákon o obecné bezpečnosti výrobků.
Z pohledu zákona o ochraně spotřebitele obchodní řetězce podle ČOI porušily ve 109 případech povinnost řádně informovat zákazníka o vlastnostech prodávaných výrobků, jejich použití a riziku nesprávného užití. U některých výrobků zase chyběly české návody. Častým prohřeškem bylo také špatné informování o ceně výrobku, nesprávné účtování, nepředvedení výrobku na žádost spotřebitele, nevydání řádně vyplněného záručního listu či porušení zákazu klamání spotřebitele.
Inspektoři navíc v 11 případech zjistili porušení zákona o ČOI, zákona o obalech a také porušení vyhlášky Českého báňského úřadu, která se týká zacházení s pyrotechnickými výrobky.
Zatímco za nedodržení zákona o ochraně spotřebitele hrozí obchodníkům milionová pokuta a za opakování tohoto prohřešku během jednoho roku i dvoumilionová sankce, zákony o bezpečnosti výrobků dávají kontrolním orgánům možnost dát obchodníkům pokutu až 20 milionů korun.
Obchodní řetězce mají problémy s dodržováním zákonů také na sousedním Slovensku. Slovenská obchodní inspekce například v těchto dnech potvrdila pokuty v souhrnné výši pěti milionů slovenských korun (3,9 milionu Kč) pro obchodní řetězec Carrefour za nesrovnalosti při novoročních slevách a prodeji pyrotechniky.

Pokuty, které ČOI udělila jednotlivým řetězcům:
Hypernova-Albert cca 1,5 milionu Kč
Carrefour cca 600 000 Kč
Tesco cca 600 000 Kč
Kaufland cca 100 000 až 200 000 Kč
Penny Market cca 100 000 až 200 000 Kč
Lidl cca 100 000 až 200 000 Kč

zdroj: televize Nova

×

Nizozemská VNU koupí americkou firmu IMS Health

Starší článek

ČOI rozdala 20 řetězcům pokuty

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: DDB Prague

DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Lluis Rotger je nový expriential creative lead, Christophe Wechsler senior art director, Jiří Kirchner senior copywrighter a Ivan Krajčovič digitální stratég.
17. 4. 202117. 4. 2021
Marketing

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Média

Přímý přenos pohřbu prince Philipa poběží na Nově, CNN Prima News i v ČT24

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více