Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Coca-Cola se v souboji s Pepsi zlepšila

Redakce MAM22. 7. 2005

V soupeření mezi firmou Coca-Cola a jejím největší rivalem Pepsi-Co nastalo nečekané oživení. Světová jednička mezi producenty nealkoholických nápojů po dlouhých letech zaostávání za PepsiCo především v marketinku dokázala svým výkonem překvapit analytiky. V letošním druhém čtvrtletí vylétl její zisk o téměř devět procent a tržby o 6,7 procenta.
Zisk na akcii dosáhl 72 centů oproti očekávaným 64 centům. Analytici přitom předpokládali dvouprocentní pokles.
PepsiCo ve stejném období sice také překonala očekávání, ale bylo předem jasné, že půjde o růst – tento trend se nemění již několik let. Coca-Cola je sice nejznámějším nápojem na světě, ale firma už více než pět let v dynamice růstu pokulhává za svým rivalem. Od roku 2000 se mohli akcionáři PepsiCo těšit z průměrného ročního nárůstu zisku o 5,44 procenta, kdežto investoři Coca-Coly každý rok průměrně ztráceli 4,41 procenta.
Zdá se však, že ofenzíva šéfa Coca-Coly Nevilla Isdella v reklamě a nových dietních a sportovních nápojích, kde má PepsiCo největší náskok, slaví konečně úspěch. Analytici zdůrazňují hlavně zlepšení u balených vod Dasani, jejichž tržby rostly o 34 procent. O 23 procent vyskočily prodeje sportovních nápojů Powerade, což znamená, že se Coca-Cola nakonec začíná v kategorii nesycených nápojů, kde vládne PepsiCo, také prosazovat.
“Nový management dává daleko víc peněz na propagaci značek a snaží se řešit záležitosti, které firmu trápí už pět let,” tvrdí Michael Bee z investiční společnosti Boyd Watterson Asset Management. Odborníci si především pochvalují, že Isdell zahájil skutečně agresivní kampaň, která zahrnuje i velké slevy, reklamy v tisku a kupóny na nápoje, a to především na dietní značky, jako je nová Coca-Cola Zero nebo Diet Coke. Toto “tažení” zahájila Coca-Cola v květnu a výsledky jsou znát, hovoří se i o cenové válce. Isdell plánuje letos utratit za propagaci 400 miliónů dolarů. Šéf PepsiCo Steven Reinemund bude muset výzvu přijmout, ačkoli PepsiCo zatím s propagací nových výrobků problémy neměla, napsala agentura Bloomberg.
Právě nedostatky v marketinku a malá diverzifikace produktů jsou hlavními nedostatky, které Coca-Colu znevýhodňují v boji s PepsiCo. Problémy trvají v podstatě od roku 1997. Firmě se podle Waltera Todda z investiční firmy Greenwood stále nedařilo najít vhodnou podobu reklamní kampaně, kterou by si lidé zapamatovali, napsal list Financial Times.
V minulých letech se nápojářské koncerny musely kvůli celosvětovému tažení proti obezitě rychle přeorientovávat na takzvané zdravé sycené nápoje s nízkým obsahem cukru nebo umělými sladidly a na džusy a stolní vody.
PepsiCo těžila z toho, že 62 procent jejích tržeb připadá na potraviny. Velmi úspěšná je například značka Frito-Lay. Coca-Cola je naopak téměř zcela orientovaná na nápoje a 83 procent z jejích prodejů tvoří právě sycené nápoje, které kvůli strachu z obezity zaznamenaly největší propad. U PepsiCo tvoří necelých dvacet procent tržeb. K dietním syceným nápojům jsou zákazníci podle průzkumu Morgan Stanley velmi skeptičtí, protože jim chutnají “příliš uměle”.
Současné výsledky podle analytiků ukazují, že Coca-Cola rozhodně není “ztracený případ”. Isdell plánuje, že skutečné výsledky jeho snažení se projeví v plném rozsahu až tak za dva roky.

Srovnání firem Coca-Cola a PepsiCo


Hospodářské noviny, 22.7.2005, autor: Ethel Kratochvílová

×

Poetická reklamní kampaň

Starší článek

Z bruslení je dobrý byznys

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Pivovar Budějovický Budvar si v tendru na mediální agenturu vybral Publicis Groupe. Komunikační skupina pro jihočeský pivovar nově zajišťuje nákup a…
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Novým mluvčím skupiny PPF se stal Leoš Rousek. Kromě komunikace s médii bude mít na starost rozvoj investorské a byznysové komunikace PPF.
14. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych
Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více