Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Český obchod se koncentruje

Redakce MAM26. 7. 2005

Český obchod pokračoval i v prvním pololetí letošního roku v koncentraci. V oboru ubylo subjektů působících jako fyzické osoby a naopak se zvýšil počet právnických osob. Podle Českého statistického úřadu působilo na konci letošního června v českém obchodě 630 101 subjektů, což bylo kvůli poklesu fyzických osob o 1042 méně než na konci loňského roku. Obchod se na celkovém počtu registrovaných podnikatelských subjektů na konci pololetí podílel 28,3 procenta.
Podle údajů ČSÚ, které na svých internetových stránkách zveřejnil Svaz obchodu a cestovního ruchu, se v prvním pololetí letošního roku v ČR snížil počet fyzických osob podnikajících v obchodě o 3561 na 512 759. Naopak počet právnických osob v tomto oboru podnikání od začátku letošního roku vzrostl o 2519 na 117 342. Celkem v obchodě v prvním pololetí podnikalo 630 101 subjektů, přičemž na maloobchod jich připadlo 386 678 a na velkoobchod 201 654. Zbývajících 41 769 podnikatelů a firem bylo v oboru prodej, údržba a opravy motorových vozidel.
Na konci letošního června v obchodě převažovaly jednotky bez zaměstnanců, kterých bylo registrováno 559.573. Subjektů s jedním až 19 zaměstnanci bylo 66.317, s 20 až 99 pracovníky 3801, se 100 až 499 lidmi 450, s 500 až 999 zaměstnanci 32 a více jak tisíc lidí zaměstnávalo 22 obchodních společností.
Počet registrovaných podnikatelských jednotek loni v obchodu klesl o 6427 na 631 143 jednotek. Také loňské snížení mají na svědomí fyzické osoby, jejich počet klesl o 14 379 na 516 320. Naopak počet právnických osob loni vzrostl o 7952 na 114 823.
Celkové tržby tuzemského obchodu, do kterého je zahrnut velkoobchod, maloobchod i obchod v motorismu, v loňském roce podle odhadu Svazu obchodu meziročně vzrostly o zhruba deset procent na více než 2,5 bilionu korun. Hlavní podíl na tržbách obchodu měl i v loňském roce sektor malého a středního podnikání následovaný velkými obchodními firmami se 100 a více zaměstnanci, což podle svazu svědčí o pokračující koncentraci českého obchodu.
Podle Svazu obchodu a cestovního ruchu se velcí obchodníci, kteří zaměstnávají více než 100 lidí, na loňských tržbách podíleli 33 až 34 procenty. Podíl podniků s 20 až 99 zaměstnanci byl okolo 30 procent a zbývajících 36 procent tržeb připadlo na podniky do 19 zaměstnanců.

×

Prima nabídne další talkshow, tentokrát s Tomášem Hanákem

Starší článek

Balvín nesouhlasí s obviněním

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: iStock

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem…
15. 4. 202115. 4. 2021
Média

Komunikační agentura Knowlimits uspěla v žebříčku RECMA

Pařížský institut zařadil v reportu Quali-pack Knowlimits na první místo mezi českými mediálními agenturami s hodnocením „high profile“. Díky uzavřeným…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více