České pivo chutná

4. 7. 2005 12:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Cizinci vypijí stále více českého piva. Loni se vyvezlo 2,64 milionu hektolitrů piva, což je meziročně o čtvrtinu více. Roste ale i podíl zahraničních konzumentů na tuzemské spotřebě. V domácím objemu kolem 160 litrů na hlavu ročně může činit až 20 litrů, řekl výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý.
Podle průzkumů patří pivo do popředí v žebříčku důvodů, které do Česka lákají turisty. „Dá se tedy očekávat, že ho alespoň zkusí, pro některé je i hlavním cílem cesty,“ uvedl Veselý. Pivovary jdou zájmu vstříc a svůj produkt propagují i pomocí exkurzních tras, speciálních akcí a pivních slavností nebo různých turistických atrakcí. „Všichni se v tomto směru velmi angažují,“ řekl ředitel svazu.
Více než sto kulturně-společenských akcí uspořádají letos během hlavní turistické sezony malé české pivovary. Aktivity zaměřené na pivní turistiku mají podle prezidenta Českého svazu malých nezávislých pivovarů Jiřího Fuska několikaletou historii a zájem lidí neustále roste. Letošních akcí by se podle odhadů mohlo zúčastnit půl milionu až milion lidí. Podíl zahraničních návštěvníků se dá odhadnout na 40 procent, uvedl Fusek.
Malé pivovary dělají například dny otevřených dveří, exkurze, pivní slavnosti či pouti, k ochutnání jsou piva z běžné produkce i moky uvařené pro danou příležitost, a také gastronomické speciality. Podle Fuska pivovary na těchto akcích zpravidla nevydělávají, jde ale o účelnou formu reklamy.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.