Cizinci vypijí stále více českého piva. Loni se vyvezlo 2,64 milionu hektolitrů piva, což je meziročně o čtvrtinu více. Roste ale i podíl zahraničních konzumentů na tuzemské spotřebě. V domácím objemu kolem 160 litrů na hlavu ročně může činit až 20 litrů, řekl výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý.
Podle průzkumů patří pivo do popředí v žebříčku důvodů, které do Česka lákají turisty. „Dá se tedy očekávat, že ho alespoň zkusí, pro některé je i hlavním cílem cesty,“ uvedl Veselý. Pivovary jdou zájmu vstříc a svůj produkt propagují i pomocí exkurzních tras, speciálních akcí a pivních slavností nebo různých turistických atrakcí. „Všichni se v tomto směru velmi angažují,“ řekl ředitel svazu.
Více než sto kulturně-společenských akcí uspořádají letos během hlavní turistické sezony malé české pivovary. Aktivity zaměřené na pivní turistiku mají podle prezidenta Českého svazu malých nezávislých pivovarů Jiřího Fuska několikaletou historii a zájem lidí neustále roste. Letošních akcí by se podle odhadů mohlo zúčastnit půl milionu až milion lidí. Podíl zahraničních návštěvníků se dá odhadnout na 40 procent, uvedl Fusek.
Malé pivovary dělají například dny otevřených dveří, exkurze, pivní slavnosti či pouti, k ochutnání jsou piva z běžné produkce i moky uvařené pro danou příležitost, a také gastronomické speciality. Podle Fuska pivovary na těchto akcích zpravidla nevydělávají, jde ale o účelnou formu reklamy.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?