Češi začali kupovat školní potřeby s předstihem

27. 7. 2005 15:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Češi v posledních letech začali kupovat školní potřeby pro své děti s výrazným předstihem. Zatímco dříve byly obchody plné rodičů především v závěru srpna, nyní hodně lidí vyráží na nákupy školních potřeb již v červenci, aby si v klidu užili zbytek prázdnin. Někteří obchodníci již v těchto dnech odstartovali prodej potřeb pro školáky; odbyt mají letos podpořit obrázky populárních pohádkových postav či finalistů soutěže Česko hledá Superstar.
Nový sortiment školních potřeb nabízí například obchodní řetězec Carrefour. „Sezóna školních potřeb začala v našich obchodech v polovině července a její vrchol očekáváme na přelomu srpna a září. Nicméně už nyní k nám chodí školní potřeby nakupovat rodiče vybavení seznamy věcí, které jejich školákům chybí,“ řekla mluvčí společnosti Carrefour Jana Havlíčková.
Prodej školních potřeb včetně nábytku pro školáky minulý týden zahájily také obchody společnosti Tesco Stores ČR. „Abychom vyšli vstříc našim zákazníkům, zahájili jsme prodej plného sortimentu školních potřeb o několik dní dříve než loni. Od zahájení prodeje zaznamenáváme o toto zboží vysoký zájem ze strany zákazníků, a to zejména díky výhodné cenové nabídce,“ řekla mluvčí Tesco Stores ČR Jana Matoušková.
Posun v termínu prvních nákupů školních potřeb Havlíčková přičetla tomu, že lidé si je chtějí odbýt před srpnovými dovolenými, aby se vyhnuli nákupní horečce těsně před začátkem školního roku. „Červencové zahájení prodeje školních potřeb je odpovědí na zvýšenou poptávku zákazníků, kteří si na dovolené nechtějí dělat starosti s plánováním nákupů školních potřeb,“ uvedla Havlíčková.
Obchodníci předpokládají, že letos bude prodej školních potřeb vyšší než loni. „Očekáváme mírný nárůst prodeje. Důvodem je široká nabídka zboží za příznivé ceny a rostoucí zájem zákazníků o značkové produkty, které nabízejí větší kvalitu a mají delší životnost,“ podotkla Havlíčková.
I letos budou školní potřeby zdobit obrázky populárních pohádkových postav. „Loňského Shreka letos vystřídaly animované postavičky z filmu Madagaskar, kde hraje hlavní roli žirafa, lev, zebra a hrošice,“ uvedla Matoušková. Obchody Carrefour budou navíc nabízet i školní sešity s fotografiemi letošních finalistů soutěže Česko hledá Superstar.
Obchodníci již vybrané školní potřeby zařadili do svých nabídkových letáků, které distribuují do domácností. „Školním potřebám bude navíc zasvěcen náš speciální katalog, který vyjde v srpnu,“ uvedla Matoušková.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.