Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Češi patří mezi největší jedlíky uzenin v Evropě

Redakce MAM14. 7. 2005

Češi patří společně s Maďary a Slováky mezi největší jedlíky uzenin v Evropě. Zatímco evropský průměr podílu uzenin na celkovém prodeji potravin se pohybuje kolem 4,49 procenta, v ČR to podle průzkumu společnosti Makro Cash&Carry činí 8,73 procenta, na Slovensku 8,7 procenta a v Maďarsku 10,42 procenta. Loni se v ČR prodalo maso za 55 miliard korun; více než polovinu z této částky tvořily právě uzeniny.
“Češi se v podílu uzenin na celkovém prodeji potravin umístili v Evropě na druhém místě za Maďary,” řekla nákupčí masných výrobků společnosti Makro Cash&Carry Petra Jelečková.
Dodala, že průměrný Čech při tisícikorunovém nákupu potravin utratí za uzeniny 87 korun, což je dvojnásobek evropského průměru a více než čtyřnásobek ve srovnání s Velkou Británií. “Prodej uzenin by se v ČR již neměl výrazně zvyšovat. Lze spíše očekávat další přesun poptávky směrem ke kvalitnějším výrobkům, jako jsou uzená masa či šunky,” uvedla Jelečková.
Mezi nejoblíbenější masné výrobky v ČR patří párky, trvanlivé salámy, paštiky, šunky a v posledních letech se do popředí zájmu dostávají i uzená masa. “Nárůst prodeje uzených mas činil za posledních pět let 200 procent,” podotkla.
Češi podle Jelečková již začínají při nákupech uzenin více hledět na jejich kvalitu, což zejména platí pro regiony s vyšší životní úrovní. Její slova potvrdil i ředitel společnosti Beskydské uzeniny Petr Chodura. “Recepturami se proto vracíme ke kvalitě předprůmyslové výroby a připravujeme se na export do států EU,” uvedl.
Makro Cash&Carry má v ČR 11 velkoobchodních center a loni mezi obchodními řetězci vykázala největší tržby, které činily 35,7 miliardy korun. Letos chce otevřít menší prodejnu v Liberci. Loni společnost zprovoznila podobný obchod ve Zlíně.

×

Rada ČT bude volit předsedu a místopředsedy 10. srpna

Starší článek

Hrozí digitalizaci TV vysílání další zdržení?

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Tesco

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová

Společnost Tesco výrazně posílila lokální středoevropské týmy včetně toho českého. Zároveň upravila strukturu vedení, která má být více flexibilní, aby…
19. 4. 202119. 4. 2021
Zprávy

Obrat e-shopů byl prvním kvartálu o 16 miliard korun vyšší než loni

Obrat českých e-shopů se podle analýzy společnosti Shoptet v letošním prvním kvartálu oproti loňskému zvýšil o 16 miliard korun. Zatímco v prvním čtvrtletí…
19. 4. 202119. 4. 2021
Marketing

Hornbach v kampani zdobí budovy, vraky, sloupy i „knihobudky“

Hobby market Hornbach v duchu claimu své letošní jarní kampaně „Zahrada může být kdekoliv“ oživuje zelení nudné křižovatky, vchody do metra i vraky aut. Za…
19. 4. 202119. 4. 2021
Extra

Salesforce není jen obchodní systém – stále více pomáhá i s marketingem

Klasická role CRM při shromažďování kontaktů a interakcí se zákazníky přestává stačit – roste zájem o nástroje na podporu akvizice…
19. 4. 202119. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

DDB Prague posiluje kreativu a digitál
Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více