Češi patří mezi největší jedlíky uzenin v Evropě
Češi patří společně s Maďary a Slováky mezi největší jedlíky uzenin v Evropě. Zatímco evropský průměr podílu uzenin na celkovém prodeji potravin se pohybuje kolem 4,49 procenta, v ČR to podle průzkumu společnosti Makro Cash&Carry činí 8,73 procenta, na Slovensku 8,7 procenta a v Maďarsku 10,42 procenta. Loni se v ČR prodalo maso za 55 miliard korun; více než polovinu z této částky tvořily právě uzeniny.
“Češi se v podílu uzenin na celkovém prodeji potravin umístili v Evropě na druhém místě za Maďary,” řekla nákupčí masných výrobků společnosti Makro Cash&Carry Petra Jelečková.
Dodala, že průměrný Čech při tisícikorunovém nákupu potravin utratí za uzeniny 87 korun, což je dvojnásobek evropského průměru a více než čtyřnásobek ve srovnání s Velkou Británií. “Prodej uzenin by se v ČR již neměl výrazně zvyšovat. Lze spíše očekávat další přesun poptávky směrem ke kvalitnějším výrobkům, jako jsou uzená masa či šunky,” uvedla Jelečková.
Mezi nejoblíbenější masné výrobky v ČR patří párky, trvanlivé salámy, paštiky, šunky a v posledních letech se do popředí zájmu dostávají i uzená masa. “Nárůst prodeje uzených mas činil za posledních pět let 200 procent,” podotkla.
Češi podle Jelečková již začínají při nákupech uzenin více hledět na jejich kvalitu, což zejména platí pro regiony s vyšší životní úrovní. Její slova potvrdil i ředitel společnosti Beskydské uzeniny Petr Chodura. “Recepturami se proto vracíme ke kvalitě předprůmyslové výroby a připravujeme se na export do států EU,” uvedl.
Makro Cash&Carry má v ČR 11 velkoobchodních center a loni mezi obchodními řetězci vykázala největší tržby, které činily 35,7 miliardy korun. Letos chce otevřít menší prodejnu v Liberci. Loni společnost zprovoznila podobný obchod ve Zlíně.
Podobné zprávy
Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová
Obrat e-shopů byl prvním kvartálu o 16 miliard korun vyšší než loni
