Carrefour chce v ČR posílit

8. 7. 2005 12:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vedení společnosti Carrefour chce posílit pozici obchodního řetězce v České republice a nevylučuje případné převzetí prodejen konkurenčních obchodníků, kteří se rozhodnou tuzemský trh opustit. Společnost Carrefour loni v ČR podle odhadu odborníků vykázala tržby kolem 11 miliard korun a na žebříčku největších tuzemských obchodníků jí patřila osmá příčka.
„Na českém a slovenském trhu patří Carrefour od začátku svého působení mezi přední zahraniční investory. Vzhledem k tomu, že jde o perspektivní trhy, které mají významný růstový potenciál, hodláme zde i nadále působit a rozvíjet naše aktivity,“ řekl generální ředitel společnosti Carrefour pro ČR a SR Dominique Clauet.
Český maloobchodní trh nyní prochází fází konsolidace. Podle odborníků některé obchodní řetězce kvůli tvrdému boji o zákazníky ČR opustí a své obchody nabídnou konkurenci. Deník Mladá fronta Dnes nedávno upozornil, že své obchody již prodává například společnost Julius Meinl, která měla loni v ČR 88 supermarketů. Meinl již loni převedl 28 svých obchodů na svou dceřinou společnost a postupně se jich začal zbavovat. Zbývajících 60 supermarketů má podle dobře informovaného zdroje MfD koupit řetězec Ahold.
Carrefour chce v konsolidaci českého maloobchodního trhu podle Claueta vystupovat jako aktivní hráč. „Zvažujeme všechny zajímavé nabídky, které by nám umožnily rozšířit naši obchodní síť a jsme připraveni k dalším investicím. Pokud by se nám v ČR naskytla podobná příležitost jako v Polsku, kde jsme nedávno převzali 13 prodejen Hypernova, určitě bychom byli otevřeni jednání,“ uvedl Clauet.
Dodal, že spíše než stavba nových prodejen je pro společnost Carrefour mnohem zajímavější právě akvizice již existujících obchodů. „Rozhodně pokračujeme v expanzi. Jako všude ve světě je naším hlavním cílem i v těchto zemích (ČR a SR) posilování naší pozice na trhu a investice do trvale nízkých cen, které ale nesmí být na úkor kvality poskytovaných služeb,“ podotkl Clauet.
Carrefour, který je druhým největším maloobchodním řetězcem na světě za americkým Wal-Martem, má v tuzemsku 11 hypermarketů. Podle posledních známých údajů skončil hospodaření v tuzemsku za rok 2003 se ztrátou 465 milionů korun. Vedení firmy přičetlo ztrátu masivním investicím do expanze na český trh.
Letos na jaře vedení obchodního řetězce Carrefour oznámilo, že prodá společnosti Aerium Group 13 obchodních center a 19 hypermarketů v ČR, Polsku, na Slovensku a v Turecku. Mluvčí české pobočky Carrefouru Jana Havlíčková tehdy uvedla, že řetězec český trh neopouští, ale pouze prodává nemovitosti.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.