Fotografie a videozáznamy teroristických útoků v Londýně ze soukromých mobilních telefonů poskytnuté televizním stanicím a tiskovým agenturám ukázaly, že mediálnímu zpravodajství začali výrazněji udávat tón obyčejní svědci událostí.
Představitelé několika amerických televizních stanic se podle agentury AP shodli na tom, že je to vůbec poprvé, co zpravodajské komentáře k mimořádně důležité události doprovázely amatérské záběry z mobilního telefonu. A není prý pochyb o tom, že to předznamenává i budoucí vývoj médií.
Viceprezident televize Fox News John Moody zavtipkoval, že jeden záběr byl použit pouze až 3000krát. Poprvé amatérský snímek zveřejnila britská Sky News, která je sesterskou televizí Fox News. Fotografie z mobilních telefonů ovšem převzalo také mnoho novin.
Televize a agentury se začaly v posledních letech stále více spoléhat na amatérské záznamy z videokamer například při katastrofách v letoviscích. Naposledy to byly záznamy z oblastí zasažených ničivou vlnou cunami o loňských Vánocích.
Kamery ale postupně začnou nahrazovat mobilní telefony, které mají zabudovanou minikameru.*
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?