Bush stojí za svým poradcem, jenž měl být zdrojem úniku informací

14. 7. 2005 08:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americký prezident George Bush stojí za svým politickým poradcem Karlem Rovem. Po jeho odvolání volá řada hlasů. Vadí jim role, kterou Rove údajně sehrál ve skandálu s odhalení totožnosti agentky Ústřední zpravodajské služby (CIA).
Nepříjemný skandál se v Bílém domě rozpoutal poté, co Rovea u soudu reportér časopisu Time Matthew Cooper před několika dny označil za zdroj, od něhož získal informaci o agentce CIA.
Bush sice otázku ohledně Rovea nijak nekomentoval, mluvčí Bílého domu Scott McClellan nicméně poté uvedl, že „každý, kdo tady v Bílém domě pracuje, má prezidentovu důvěru“, napsala agentura AP. Dodal také, že to zahrnuje i Rovea. Jeho právník Robert Luskin však prohlásil, že jeho klient zdrojem informací o pracovnici CIA není.
Cooper a jeho kolegyně z listu The New York Times (NYT) Judith Millerová zveřejnili totožnost agentky Ústřední zpravodajské služby (CIA) Valerie Plameové, manželky bývalého amerického velvyslance Josepha Wilsona. Ten v minulosti kritizoval vládu George Bushe, že nepravdivě informovala o snahách režimu Saddáma Husajna získat v Nigeru obohacený uran. Opakovaně pak obviňoval Rovea z prozrazení své ženy, což mělo být podle něj součástí diskreditační kampaně proti jeho osobě za jeho odmítavé postoje k Bushově politice.
Cooper a Millerová kvůli nezákonnému zveřejnění agentčina jména stanuli u soudu. Zatímco novinářka NYT odmítla soudu sdělit své zdroje s odkazem na svobodu tisku, za což jí hrozí až 18 měsíců vězení, Cooper zdroj prozradil.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.