Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Z konce školy se radují i obchodníci

Redakce MAM30. 6. 2005

Z konce školního roku nemají radost pouze děti, ale také obchodníci. Mnoho rodičů chce totiž své potomky za pěkné vysvědčení odměnit, a tak v těchto dnech výrazně roste prodej spotřební elektroniky, hraček, počítačových her či knih. Vyšší tržby hlásí například i cukrárny či provozovny rychlého občerstvení. Někteří obchodníci se snaží zvýšenou poptávku využít na maximum a za dobré známky na vysvědčení nabízejí různé slevy.
Na oslavy vysvědčení se chystají také restaurace a cukrárny. Podle mluvčí McDonald’s Drahomíry Jirákové rodiče kupují malým dětem za vysvědčení Happy meal tedy menu s překvapením. Pro starší děti zase objednávají možnost oslavy s kamarády. Jednotlivé restaurace pro úspěšné žáky připravili také lokální akce. V některých McDonaldech tak zítra děti můžou dostat třeba zmrzlinu zdarma, když ukážou vysvědčení se samými jedničkami.
Na chuť rodičů utrácet za dárky pro své děti vsadil v těchto dnech například obchodní řetězec Mountfield, který za dobré vysvědčení či studentský index nabízí dvacetiprocentní slevu na jízdní kola. “Podmínkou je přinesené vysvědčení s průměrem známek do 2,0,” řekl mluvčí společnosti Mountfield Václav Brom.
Podobnou akci Mountfield zorganizoval i loni, kdy za pěkné vysvědčení dával zdarma k zakoupeným jízdním kolům cyklistické přilby a další cyklistickou výbavu. Podle Broma se tento obchodní tah osvědčil. “Loni jsme při této akci prodali 1610 jízdních kol, což je osm procent z našeho celoročního počtu, který se pohybuje kolem 20.000 kol,” uvedl.
Výhodný nákup za dobré vysvědčení nabízí například také společnost Game Line. Školáci mohou v těchto dnech v její brněnské prodejně dostat k zakoupené hře a různému příslušenství k PC či herním konzolám další podobný výrobek ve stejné hodnotě zdarma. “Tyto akce děláme pravidelně, a to nejen na konci školního roku. Vždy mají mezi našimi zákazníky velký ohlas,” řekla ČTK Martina Zahradníková ze společnosti Game Line.
V závěru školního roku se zvyšuje také prodej MP3 a DVD přehrávačů či levnějších digitálních fotoaparátů. “Rodiče jako dárek za pěkné vysvědčení v poslední době volí spíše drobnou spotřební elektroniku v hodnotě několika tisíc korun,” řekl Martin Rytíř z pražské společnosti Agent Computer, která provozuje velkoobchod a jednu prodejnu s počítači a elektronikou.
Dodal, že na přelomu června a července již nejdou tak dobře na odbyt počítače, které dříve patřily k oblíbeným dárkům za pěkné vysvědčení. “Toto pravidlo už neplatí. Vysoké procento českých rodin totiž už nějaký počítač doma má. Prodej počítačů se zvyšuje spíše na konci letních prázdnin, kdy rodiče kupují počítače pro své potomky nastupující na střední či vysokou školu,” podotkl Rytíř.
I v době počítačových her řada rodičů při výběru dárku pro děti dává přednost knihám. “Prodej dětských knih se na konci června výrazně zvyšuje, protože hodně dětí má naštěstí pořád zálibu ve čtení knížek. Konec školního roku je v oddělení dětských knih po Vánocích druhým nejsilnějším obdobím v roce,” řekla ČTK pracovnice pražského knihkupectví Luxor.
Jiní obchodníci zase chtějí přilákat rodiče s dětmi pomocí různých soutěží či hudebních produkcí. Tuto cestu zvolila například společnost Ahold. V hypermarketech Hypernova pořádá zábavný program pro rodiče a děti, který letos spojila s oslavami otevření 50. Hypernovy. “Rodiny mají podobné akce rády, protože dětem končí dříve škola a začínají jim prázdniny. Mnoho lidí proto stojí před problémem, co s volným časem,” řekla mluvčí společnost Ahold Kateřina Černá.

×

Rada ČT dál neúplná

Starší článek

Miliarda ze zrušené reklamy v ČT možná pomůže novým digitálním TV

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Kupi.cz/Benu

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Novým mluvčím skupiny PPF se stal Leoš Rousek. Kromě komunikace s médii bude mít na starost rozvoj investorské a byznysové komunikace PPF.
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Novým zástupcem šéfredaktora obnoveného magazínu Euro se od června stane Štěpán Etrych. Podílet se bude na přípravě a realizaci nové obsahové strategie,…
13. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

Dm drogerie uvádí k životnímu prostředí neutrální řadu produktů Pro Climate

Společnost dm drogerie markt vyvinula ve spolupráci s Technickou univerzitou v Berlíně klimaticky neutrální řadu. Na českém trhu zatím označení Pro Climate…
13. 4. 202113. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba
Novým výkonným ředitelem Makra byl jmenován Atila Yenisen

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více