Whirlpool: Trh s bílou technikou letos v ČR zůstane na 1,5 mil. ks

24. 6. 2005 08:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Trh s bílou technikou by měl letos v České republice stagnovat na 1,5 milionu prodaných spotřebičů, tvrdí generální ředitel společnosti Whirlpool pro Českou a Slovenskou republiku Radek Novotný. Samotná firma očekává vlastní růst v České republice o zhruba 15 procent, doplnil prezident Whirlpool Europe Michael Todman.
„Trh je v současné době negativní, ale očekáváme, že na celoroční úrovni bude stabilní,“ uvedl Novotný. Firma drží na českém trhu druhé místo, v celé Evropě jí patří čtvrtá příčka. Každý z trhů má podle Novotného svá specifika. Například v České republice jsou v domácnostech menší kuchyně a také větší poptávka po menších spotřebičích. Významný je podle něj ale trend vyššího zájmu o vestavěná zařízení. „Kuchyně se stávají jednou z nejatraktivnějších a nejvíce využívaných částí bytu,“ uvedl.
Americká firma má v Evropě zhruba deset výrobních závodů na produkci praček, myček, sušiček, chladniček a dalších zařízení. Největším závodem na výrobu praček je slovenský Poprad, kde firma v posledních letech postupně navyšovala produkci na současné téměř dva miliony kusů za rok.
Spíše nežli o výstavbě nových závodů firma zvažuje rozšíření současných, jak to učinila na Slovensku či v polské Wroclavi. „Máme několik projektů, které zkoumáme, a musíme rozhodnout, kam bychom ji (výrobu) umístili. Poprad je jednou z variant,“ řekl Todman. Firma také sleduje možnost expanze do Ruska.
Evropská komise na začátku měsíce na popud Whirlpool zahájila vyšetřování ve věci podezření na nekalou soutěž ze strany jihokorejských dovozů chladniček. Whirlpool má údajně důkazy, že korejští výrobci prodávají v Evropě některé typy chladniček levněji než na domácím trhu a za cenu pod výrobními náklady.
Whirlpool je světovou jedničkou ve výrobě tzv. bílé techniky. Loni firma celosvětově utržila 13,2 miliardy dolarů při zisku 406 milionů. Největším trhem je pro firmu Severní Amerika následovaná Evropou a Latinskou Amerikou. V ČR firma loni zvýšila prodej meziročně o 16 procent, největšími konkurenty jsou společnosti Electrolux, Bosch a Siemens.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.