V domácnostech vede bezdrátové připojení

23. 6. 2005 15:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Lidé se na internet nejčastěji dostávají prostřednictvím bezdrátového připojení. Společnost Factum Invenio letos v červnu zjistila, že doma tento způsob využívá čtvrtina aktivních uživatelů internetu. Loni to byla pětina. Průzkum potvrdil trend posledních let, že se bezdrátové, kabelové, ADSL i mobilní připojení stává oblíbenější než vytáčené.
Ještě před čtyřmi lety byl podíl uživatelů vytáčeného připojení 85 procent, nyní klesl na 19 procent, uvedl Michal Peca ze společnosti Factum Invenio.
Prostřednictvím kabelové televize se v současnosti připojuje 20 procent lidí (loni 14 procent). Na vzestupu je ADSL se 14 procenty (loni pět procent) a pomocí mobilního telefonu se připojuje 11 procent (loni devět procent).
Internetoví uživatelé dávají podle Pecy přednost paušálnímu měsíčnímu poplatku za připojení, protože s ním mají světovou síť k dispozici kdykoli. U bezdrátového připojení pak oceňují také výhodnou cenu za připojení.
„Naopak pro rozhodování o pořízení připojení prostřednictvím kabelové televize a ADSL je kromě možnosti stálého připojení důležitá i vysoká rychlost,“ vysvětlil Peca.
Vytáčené připojení dnes používají zejména lidé s vyšším vzděláním a studenti, kteří mají přístup k internetu v práci nebo ve škole a doma internet využívají jen jako doplněk. Hlavním důvodem jsou nízké náklady a snadnost zřízení, dodal.
Průzkumu společnosti Factum Invenio se letos v červnu zúčastnilo více než 900 lidí, kteří se doma připojují na internet nejméně jednou týdně.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.