V Cannes triumfovala Honda se svým „Grrr“

27. 6. 2005 12:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Naděje na vítězství tří českých spotů na festivalu v Cannes, které se probojovaly až na shortlist, zhasly na sobotním závěrečném vyhlášení výsledků v kategorii Film, Radio a Titanum Lions. Řeč je o spotu režiséra Jakuba Koháka a reklamní agentury McCann-Erickson „Super8 Short Film Festival“, „Koláč“ pro UNICEF od agentury Euro RSCG a „Hokej” od Mark/BBDO. České národní barvy tak na pódiu vítězů hájil jen režisér Ivan Zachariáš, jenž agentuře Lowe London pomohl ke zlatu s kampaní pro Rexonu „Stunt City“ a k bronzu za spot „Pilot“ na Stellu Artois pivovaru Interbrew. Oba spoty produkovala londýnská agentura Stink.
Roli favorita od samého začátku soutěže potvrdila výhrou filmového Grand Prix, Zlatého lva v kategorii Titanum a také první příčkou u přítomných novinářů kampaň „Grrr“ automobilky Honda a reklamní agentury Wieden + Kennedy UK. Autor kampaně, art director a copywriter Sean Thompson vidí ve své práci pro Hondu spíše filozofický přístup k životu než klasickou komerční reklamu. Krativní koncept animovaného spotu s písničkou Can Hate Be Good? vznikl na základě kdysi negativního postoje k dieselovým motorům hlavního strojového designéra Hondy Kenichiho Nagahiry.
Reklama na auta vládla i mezi čtyřmi oceněnými pracemi v kategorii integrovaných kampaní Titanum Lions. Kromě Hondy se líbily i kampaně na Volvo „Life on board project“ a Mini(cooper) „Counterfeit“ od Crispin Porter + Bogusky. Trojici doplnila kampaň s americkým rapperem „5Cent“ pro Virgin Mobile Australia. Mezi soutěžními rozhlasovými spoty kralovala s Grand Prix kampaň DDB Chicago „Men Of Real Genius“ pro pivovar Anheuser-Busch. Prezident poroty pro tuto kategorii Malcom Poynton při udílení Lvů uvedl, že by si „zlato“ zasloužilo všech 11 spotů této kampaně. Anheuser-Busch přitom svou kampaň začal ještě před 11. zářím pod názvem „Great American Heroes“. Při hodnocení této kampaně se podle Poyntona porotci museli vyrovnávat více s kulturním rozdíly mezi Severní Amerikou a Evropou než s jazykovými problémy.
Na základě celkového bodového hodnocení soutěže byla agenturou roku zvolena TBWAParis, v sekcích Cyber Lions a Lions Direct se nejlépe umístily agentury DDB Brasil São Paulo a Nordpol Hamburg Agentur für Kommunikation. Palm d’Or pro produkční agenturu roku získala americká MJZ.

-Martina Trymlová-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.