Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Symbol W u pořadů ČT

Redakce MAM24. 6. 2005

Česká televize uvede od pondělí 27. června 2005, tedy od 26. kalendářního týdne, v programové nabídce ČT1 a ČT2 u pořadů nový symbol: W.
Symbol – W – uvedený u pořadu znamená, že zmíněný pořad vysílá Česká televize v širokoúhlém formátu 16:9. Písmeno W souvisí s anglickým označením pro širokoúhlé vysílání widescreen.
Pro zobrazení pořadu vysílaného v širokoúhlém formátu 16:9 je pro diváka podstatný zdroj příjmu televizního signálu (pozemní nebo satelitní) a poměr stran obrazovky TV přijímače (4:3 nebo 16:9). Při vysílání pořadu ve formátu 16:9 je pro pozemní analogový příjem vytvořen již na straně České televize formát Letter-box, kdežto pro digitální satelitní příjem je ponechán plnohodnotný formát 16:9.
Divák, který vlastní TV přijímač s poměrem stran 4:3, uvidí pouze výše zmíněný Letter-box – tedy kompletní obrazovou informaci orámovanou dvěma vodorovnými černými pruhy v horní a spodní části obrazovky.
Divák, který vlastní TV přijímač s poměrem stran 16:9, má dvě možnosti:
Buď ponechá svůj TV přijímač v módu pro příjem pořadu 4:3 – tedy se dvěma svislými pruhy na pravém a levém okraji obrazovky (tzv. Pillar-box) – a v něm uvidí též pouze Letter-box
Nebo si manuálně přepne svůj TV přijímač do módu pro příjem pořadu 16:9 a uvidí takový pořad v plném rozměru, ovšem za cenu nižšího rozlišení ve svislém směru (tedy pořad je zobrazen menším počtem TV řádků)
Divák, který vlastní TV přijímač s poměrem stran 4:3, si na svém digitálním satelitním přijímači – set-top-boxu (STB) musí nastavit mód Letter-box, jinak bude ochuzen o část obrazové informace na pravém a levém okraji obrazovky.
Divák, který vlastní TV přijímač s poměrem stran 16:9, při správně nastaveném módu digitálního satelitního přijímače (STB) a TV přijímače uvidí pořad v plném rozměru.

-zem-

×

Internetový Houser rozšířil zacílení

Starší článek

Česká pojišťovna prodala Krátký film

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: DDB Prague

DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Lluis Rotger je nový expriential creative lead, Christophe Wechsler senior art director, Jiří Kirchner senior copywrighter a Ivan Krajčovič digitální stratég.
17. 4. 202117. 4. 2021
Marketing

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Média

Přímý přenos pohřbu prince Philipa poběží na Nově, CNN Prima News i v ČT24

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více