STV vydělala na SuperStar pět miliónů
Veřejnoprávní Slovenská televize (STV) vydělala na první sérii pěvecké soutěži Slovensko hledá SuperStar pět miliónů slovenských korun (3,9 miliónu českých korun). Celkové náklady na projekt dosáhly asi 101 miliónů korun, výnosy se pohybovaly kolem 106 miliónů. Píše o tom včerejší vydání listu Nový čas. STV se ale k těmto informacím nechtěla vyjádřit.
V částce 101 miliónů korun jsou prý započteny náklady od prvního castingu 30. srpna loňského roku v Košicích až po finálový večer v Bratislavě před dvěma měsíci. Náklady podle listu zahrnují peníze za licenci, honoráře, scénu pro SuperStar a další fungování projektu.
Peníze ze zisku se podle předběžných informací použijí na dofinancování dokumentární tvorby.
Branislav Zahradník z vedení STV se v rozhovoru pro Nový čas o konkrétních částkách bavit nechtěl. “Nebudu to komentovat, ale všechno nasvědčuje tomu, že SuperStar byla úspěšná a měla zisk. Dokázala si na sebe vydělat a nestála koncesionářské poplatníky ani korunu, protože celá soutěž byla financována z komerčních výnosů,” dodal Zahradník.
Rovněž v České republice by měla být SuperStar výdělečným podnikem, i když byl zájem o druhou sérii menší než loni. Podle některých odhadů loni utržila televize za inzerci kolem 360 miliónů českých korun, další peníze měla z došlých hlasů (z těch ale dostal blíže neupřesněnou částku i vlastník licence na pořad, společnost FreemantleMedia). Celkový výnos pro všechny zúčastněné firmy se pohyboval kolem miliardy. Letošní příjmy Novy z reklamy kolem SuperStar se prý pohybují kolem půl miliardy korun.
HN, čtk, 17. 6. 2005
Podobné zprávy

Veletrhy vyhlížejí podzim s nadějí. Online a hybridní formy nejsou cestou z krize
Young Lions: Katogorii Print vyhráli David Böhm a Richard Vlček z Publicis Groupe
