Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Reklamnímu průmyslu chybějí velké akce

Redakce MAM30. 6. 2005

Slabší růst v porovnání s příštími roky. Tak dopadne podle odhadů letošní rok pro reklamní průmysl. Letos jej totiž nečeká žádný velký sportovní svátek či politická událost, které by výdaje na reklamu výrazně zvyšovaly. V prvním pololetí letošního roku se tak podle předběžných čísel zveřejněných analytickou společností TNS Media Intelligence zvedly příjmy z reklamy o 4,1 procenta. Za celý rok to bude ještě méně, přibližně 3,4 procenta.
“Ve srovnání s loňskými 9,8 procenta jde o velmi slabý růst. Ale vzhledem k chybějícím velkým akcím, jako byla olympiáda nebo prezidentské volby v USA, jde o slušný výsledek,” citoval server adage.com Stevena Frederickse, prezidenta TNS.
Celkem by tak firmy měly za svou propagaci v letošním roce utratit přibližně 530 miliard dolarů. Nejvíce tradičně ve Spojených státech, které představují asi polovinu reklamního trhu. Z těchto více než 260 miliard zamíří přibližně 145 přímo médiím. Ostatní výdaje “spolknou” různé propagační akce, jako například sponzorink sportovních klání.
Reklamní průmysl se podle odborníků rychle mění. Přicházejí nové nápady, strategie propagace, nové prostředky, jak zaujmout spotřebitele. Přesto je v něm i něco nadmíru stabilního: firmy, které vydávají na reklamu nejvíce. V čele se už po padesát let drží automobilka General Motors (GM) a výrobce spotřebního zboží Procter & Gamble.
Obě firmy se na špici usadily již v roce 1956, kdy časopis Advertising Age poprvé sestavoval žebříček sta firem, které za rok utratily ve Spojených státech za reklamu nejvíce. První místo si zajistila firma GM s rozpočtem 170 miliónů dolarů následovaná Procter & Gamble s 85 milióny. Loňské výdaje už byly několikanásobně vyšší, obě firmy investovaly do propagace bezmála čtyři miliardy dolarů.
Za padesát let se byla mezi ně schopna několikrát vklínit jen společnost Philip Morris, největší výrobce tabákových produktů na světě. Letos však převzal koncern Procter & Gamble firmu Gillette, která vloni na žebříčku byla 41. a má tak svou pozici proti tabákovému gigantu pojištěnou, píše server newsday.

Hospodářské noviny, 30.6.2005, autor: Adam Junek

×

Sledovanost TV – 25. týden 2005 (20.6. – 26.6.)

Starší článek

Yamaha je pátým nejrozšířenějším motocyklem na českém trhu

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Young Lions

Young Lions: Katogorii Print vyhráli David Böhm a Richard Vlček z Publicis Groupe

Minimalismus bojující s ironií ukazuje vítězný návrh reklamy pro Českou veganskou společnost, která horuje za vyšší podíl rostlinné stravy.
22. 4. 202122. 4. 2021
Média

Česká televize je nejsledovanější od olympiády v Naganu

Česká televize zažívá největší zájem diváků za posledních 23 let, kdy zažívala rekordy během českého vítězného hokejového tažení na olympiádě v Naganu. Od…
22. 4. 202122. 4. 2021
Marketing

Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)

Novým členem APRA se stala agentura Epic PR. V současné době APRA sdružuje 19 českých i zahraničních PR agentur působících na zdejším trhu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Lidé

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová

Společnost Epson otevřela novou pozici marketing services specialist, na kterou nastoupila Renáta Dihlová. Povede z ní marketing v Česku a na Slovensku.
22. 4. 202122. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe
Dentsu spouští produkci Content Symphony, řídí ji Radim Kameník

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více