Odvětví zábavy a médií je v současné době v nejlepším stavu od roku 2000 a čeká ho další růst. Ten by se měl v průměru pohybovat kolem 7,3 procenta ročně a v roce 2009 by tržby v odvětví měly činit zhruba 1,8 bilionu dolarů (kolem 45 bilionů Kč). V nejnovější studii to uvedla poradenská společnost PricewaterhouseCoopers (PwC).
Nejlepší předpoklady k růstu má odvětví videoher a internetu, silnou pozici má i digitální distribuce hudby a stahování souborů s hudební tematikou do mobilních telefonů. Díky tomu se podle PwC zlepší prodej hudby jako celku, o kterou je v kamenných obchodech stále nižší zájem kvůli novým způsobům distribuce.
Odvětví zábavy a médií se nejlépe povede v Asii a Tichomoří, nejvýraznější rozmach ale zaznamená v Číně. Růst bude odrazem vyšších výdajů spotřebitelů, o což se postarají lepší ekonomické podmínky ve světě a vzestup reklamního trhu. Klíčovým faktorem se ale stane on-line distribuce hudby, filmů i knih.
Největším trhem zábavy a médií zůstanou i do budoucna Spojené státy, porostou ale nejpomaleji. Roční vzestup tam bude dosahovat jen 5,6 procenta a tržby v roce 2009 dosáhnou 690 miliard dolarů. V roce 2004 činily 525 miliard USD.
Výrazný díl růstu výdajů v globálním měřítku zajistí převážně nové bezdrátové technologie a rychlý internet, na což se nabalí i vyšší výdaje a větší ochota spotřebitelů utrácet. Celkové příjmy z nových zdrojů výrazně vzrostou a v roce 2009 dosáhnou zhruba 73 miliard ve srovnání s 11,4 miliardy USD v roce 2004.
„Odvětví zábavy a médií nadále vykazuje mimořádnou schopnost invence a tvorby nových příjmových zdrojů díky inovativní nabídce, která ještě v roce 2000 prakticky neexistovala,“ podotkl k vývoji trhu šéf divize PwC Entertainment & Media Practice Wayne Jackson.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?