Případ „krále popu“ Američany příliš neupoutal
Přestože zprávy ze soudní síně z kalifornské Santa Marii každý týden v posledním půlroce plnily stránky novin a objevovaly se i v televizním zpravodajství, do větší pozornosti Američanů se případ Jackson neprobojoval.
„Mnoha lidem se celá kauza zdá být spíše smutným případem a do jisté míry zosnovaným,“ řekla HN středoškolská profesorka z arizonského Tucsonu Jean McKnight Guymonová, která zpravodajství o Jacksonovi přičítá roli médií tradičně orientovaných na život celebrit.
Na pozornost, kterou média Jacksonovi věnovala, byl při rozhovoru pro televizi Fox upozorněn i George Bush. Ten však na reportérovu otázku, zda se neobává, že Jackson zastínil jeho kampaň za reformu penzijního systému, reagoval: „Příliš nesleduji, kdo se dívá na jaký pořad.“
V žebříčku nejsledovanějších soudních pří v USA, který sestavila agentura Gallup, se kauza Jackson umístila na sedmém místě. Jedno z předních míst obsadila někdejší fotbalová a filmová hvězda O. J. Simpson, jenž byl obviněn ze smrti své bývalé manželky. Tento případ sledoval téměř každý druhý Američan.
„Dnes to zní bláznivě, ale pamatuji se, jak nás šéf svolal do konferenční místnosti, abychom mohli sledovat vynesení rozsudku,“ vzpomíná Guymonová na 2. října 1995, kdy desítky tisíc lidí předstíraly nemoc, aby mohly doma sledovat verdikt. Osvobozující rozsudek převážně černošské poroty pak rozdělil Ameriku na bílou, která věřila v Simpsonovu vinu, a černou, jež měla proces za vykonstruovaný.
Jackson upoutal největší pozornost publika (29 procent) v listopadu 2004, kdy byl zadržen. Pro srovnání: 28 procent Američanů ale také sledovalo útoky žraloka na Floridě v srpnu 2001. Skutečnost, že Jacksonův případ nebyl tak vděčným tématem, je připisována faktu, že začátkem 90. let čelil zpěvák podobným obviněním. Jackson je pak jen hvězdou showbyznysu, kdežto Simpson zajímal i sportovní fandy.
Pro zpravodajské krytí události se přesto v Santa Marii akreditovalo na dva tisíce novinářů. Ti z poklidného maloměsta vytvořili kolonii satelitních přenosových vozů. Úřady za ně vybraly tisíce dolarů denně jako poplatek nazývaný Media Impact Fee.
Hospodářské noviny, 14.6.2005, autor: (sma)
Podobné zprávy


Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News


Knowlimits se stává největší agenturou na trhu


Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

