Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Případ „krále popu“ Američany příliš neupoutal

Redakce MAM14. 6. 2005

Přestože zprávy ze soudní síně z kalifornské Santa Marii každý týden v posledním půlroce plnily stránky novin a objevovaly se i v televizním zpravodajství, do větší pozornosti Američanů se případ Jackson neprobojoval.
„Mnoha lidem se celá kauza zdá být spíše smutným případem a do jisté míry zosnovaným,“ řekla HN středoškolská profesorka z arizonského Tucsonu Jean McKnight Guymonová, která zpravodajství o Jacksonovi přičítá roli médií tradičně orientovaných na život celebrit.
Na pozornost, kterou média Jacksonovi věnovala, byl při rozhovoru pro televizi Fox upozorněn i George Bush. Ten však na reportérovu otázku, zda se neobává, že Jackson zastínil jeho kampaň za reformu penzijního systému, reagoval: „Příliš nesleduji, kdo se dívá na jaký pořad.“
V žebříčku nejsledovanějších soudních pří v USA, který sestavila agentura Gallup, se kauza Jackson umístila na sedmém místě. Jedno z předních míst obsadila někdejší fotbalová a filmová hvězda O. J. Simpson, jenž byl obviněn ze smrti své bývalé manželky. Tento případ sledoval téměř každý druhý Američan.
„Dnes to zní bláznivě, ale pamatuji se, jak nás šéf svolal do konferenční místnosti, abychom mohli sledovat vynesení rozsudku,“ vzpomíná Guymonová na 2. října 1995, kdy desítky tisíc lidí předstíraly nemoc, aby mohly doma sledovat verdikt. Osvobozující rozsudek převážně černošské poroty pak rozdělil Ameriku na bílou, která věřila v Simpsonovu vinu, a černou, jež měla proces za vykonstruovaný.
Jackson upoutal největší pozornost publika (29 procent) v listopadu 2004, kdy byl zadržen. Pro srovnání: 28 procent Američanů ale také sledovalo útoky žraloka na Floridě v srpnu 2001. Skutečnost, že Jacksonův případ nebyl tak vděčným tématem, je připisována faktu, že začátkem 90. let čelil zpěvák podobným obviněním. Jackson je pak jen hvězdou showbyznysu, kdežto Simpson zajímal i sportovní fandy.
Pro zpravodajské krytí události se přesto v Santa Marii akreditovalo na dva tisíce novinářů. Ti z poklidného maloměsta vytvořili kolonii satelitních přenosových vozů. Úřady za ně vybraly tisíce dolarů denně jako poplatek nazývaný Media Impact Fee.

Hospodářské noviny, 14.6.2005, autor: (sma)

Zavřít reklamu

Návštěvnost kin podle Unie filmových distributorů – týden od 26. května 2005

Starší článek

CME chce na pražskou burzu

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Active

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.