Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Pravidla digitalizace sněmovna schválí možná příští týden

Redakce MAM23. 6. 2005

Sněmovna asi příští týden rozhodne o osudu a podobě novely mediálního zákona, která má dát pravidla přechodu k digitálnímu vysílání. Otevřel k tomu cestu sněmovní výbor pro kulturu, který ukončil projednávání této normy.
Její podoba je však dál nejasná, protože k všeobecné shodě mají jednotlivé strany zatím daleko. ODS neúspěšně navrhovala zákon odložit. Náměstek ministryně informatiky Pavel Kolář ale varoval, že by to znamenalo i odklad digitalizace. Petr Pleva z ODS se naopak obává toho, že sněmovna teď ve spěchu schválí špatný zákon, a přivede tím digitalizaci v ČR ke krachu.
Přechod ze současného analogového na digitální vysílání má umožnit, aby v tuzemsku vzniklo 12 a v budoucnosti až 24 televizních programů. Novela mediálního zákona by měla stanovit podmínky udělování licencí. Po dnešku má možná nejblíže ke schválení ta varianta zákona, která mimo jiné předpokládá, že televize Nova a Prima získají každá po dvou programech. Z vyjádření spoluautora tohoto návrhu Ladislava Skopala (ČSSD) vyplynulo, že obě dvě televize by tak měly dostat jakýsi bonus za to, že se vzdají svých nynějších “analogových” licencí.
Pleva ale míní, že Skopalův návrh jednak nevyhovuje nikomu a navíc nebrání tomu, aby třeba všechny digitální televize v budoucnu ovládl jediný subjekt. Skopal však řekl, že je připraven akceptovat ještě některé pozměňovací návrhy, které křížení vlastnictví upraví. Zdůraznil také, že svou variantu zákona připravil ve spolupráci s ministerstvy informatiky a kultury. Přítomní zástupci obou vládních úřadů dnes také jeho návrh při jednání výboru podpořili.
Ve většině hlasování se dnes k této verzi přiklonili i komunisté. Milan Bičík z KSČM ale ČTK řekl, že v další fázi projednávání komunisté ještě předloží své návrhy změn a teprve pak se rozhodnou, zda vůbec normu podpoří.
Středeční jednání bylo místy nepřehledné, poslanci se navzájem překřikovali. “Ani náměstci ministrů nechápou, o čem se hlasuje. Je tu chaos,” komentoval to v jednu chvíli Eduard Zeman (ČSSD).
Rada pro vysílání již loni v listopadu vyhlásila výběrové řízení na digitální licence a žadatelé do něj již investovali nemalé úsilí. Sněmovna přitom radu v únoru požádala, aby s udělením licencí počkala právě na tuto novelu mediálního zákona.
Skopal řekl, že jeho návrh počítá se zrušením nynějšího výběrového řízení. Pak ale dodal, že by byl pro jeho přerušení na tři až čtyři měsíce a pro to, aby se v něm pokračovalo až podle nových pravidel, které má přinést právě novela.
Digitální televizní vysílání má divákům přinést nejen více programů, ale i řadu doplňkových služeb, například více informací o programech či možnost sázení prostřednictvím obrazovky.

×

Smlouvu s novou mediální agenturou chce ČT podepsat v létě

Starší článek

Češi za dovolenou utratí 11 800 korun, s CK 14 600 Kč

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pxhere.com

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?

Jak si čtenáři tištěného MAM č. 14 mohli přečíst už v úterý 6. dubna, většina oslovených televizních manažerek a manažerů očekává změny na poli…
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Média

Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové

Ve čtvrtek 8. dubna 2021 se na pozvání generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala sešla Etická komise Českého rozhlasu doplněná o nové členy:…
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více