Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Politické debaty sledují statisíce diváků

Redakce MAM27. 6. 2005

Nejsledovanější politickou diskusí je Sedmička na Nově, následována nyní Nedělní partií na Primě a Otázkami ČT. Po odchodu Václav Moravce pořad ČT poklesl o jednu příčku. Vyplývá to z údajů o sledovanosti pořadů. Ať se však dívá hodně diváků nebo málo, diskuse z obrazovek ČT, Novy a Primy určitě nezmizí.
“Velké diskusní politické pořady jsou otázkou prestiže, budeme je nabízet i nadále. U diskusních pořadů není kritérium sledovanosti to hlavní,” řekla například mluvčí Primy Jana Malíková. Podobné pořady mají velkou tradici ve státech označovaných jako stabilní demokracie.
Sedmičku na Nově letos v průměru sledovalo 808 000 diváků, Otázky Václava Moravce na ČT (od ledna do poloviny května) 596 000 a Nedělní partii na Primě 461 000 lidí. Sledovanost Otázek však po Moravcově odchodu klesla; pět zatím odvysílaných pořadů s Janem Němcem v roli moderátora vidělo v průměru 328 000 diváků, tedy asi o 90 000 méně než Partii ve stejném období.
“Je to dost, vzhledem k tomu, že diskuse běží v neděli kolem poledne. Bez výrazných změn v dramaturgii si ale nemyslím, že by se počet diváků v dohledné době rapidně zvedl,” míní o sledovanosti všech pořadů Jan Potůček, novinář a redaktor Reflexu, jenž se na oblast médií specializuje. Rozhodně by si tyto pořady dokázal představit v jiných, atraktivnějších časech, řekl.
Přes léto si politické debaty v přímém přenosu dají pauzu, další várka bude na diváky čekat od září. Mezitím budou tvůrci pořadů přemýšlet nad změnami, které by mohly jejich pořady zatraktivnit. V pořadech nyní dostávají prostor zejména politici, občas se však ozve volání po účasti odborníků nespojených s některou z politických stran.
To například měl v plánu prosadit ve větší míře i Moravec ve svém pořadu. Zda se toho například diváci Otázek dočkají po letní pauze, mluvčí ČT Martin Krafl nesdělil. “Na podzimní podobě (pořadu) právě pracujeme, žádné konkrétní informace v této souvislosti zatím bohužel nemám,” uvedl Krafl. Změny čekají podle mluvčí Primy i Nedělní partii. Zda se promění podoba Sedmičky, mluvčí Novy Veronika Šmítková neuvedla.
Podle Potůčka jsou změny v posledních letech patrné právě i u komerčních stanic, dříve podle něj například nebylo zvykem v Sedmičce zpovídat hosty přes telemost. “Diskusním pořadům chybí odborníci. Systém ‘jeden na jednoho’ plus moderátor je přežitý. Vítaným oživením byly Otázky Václava Moravce, v nichž se objevovalo více hostů a nejen politici,” uvedl.

×

Dva miliony z slovenské reality show získal Petrík

Starší článek

ČT chystá kampaň na ty, kteří nikdy neplatili

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Creative Commons (CO)

Přímý přenos pohřbu prince Philipa se bude vysílat na TV Nova

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Sport

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více