Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Největšími knihomoly světa jsou Indové, Češi jsou šestí

Redakce MAM29. 6. 2005

Mezi nejvášnivějšími čtenáři světa jsou Češi na šestém místě; nad knihou tráví každý týden 7,4 hodiny. Vyplývá to z průzkumu, který provedla agentura NOP World Culture Score mezi 30 000 lidmi v 30 zemích světa. Světovými knihomoly jsou bezkonkurenčně Indové. Čtou totiž skoro 11 hodin týdně, což je dvojnásobek ve srovnání s Američany.
Ve čtení sice předčíme všechny Evropany, protože až za námi jsou Švédové, Francouzi, Maďaři, Poláci a z Evropanů úplně poslední jsou s 5,3 hodiny Britové. Avšak jakmile dojde na srovnání času stráveného ve volných chvílích u internetu, Češi se propadají až na 26. místo. Zatímco Tchajwanci nad internetem sedí 12 hodin týdně, Češi ho využívají za tutéž dobu jenom sedm hodin. Z Evropanů jsou internetem posedlí nejvíc Španělé (11,5 hodiny) a Maďaři (10,9 hodiny).
Nejvěrnějšími televizními diváky jsou Thajci; u televize tráví týdně skoro celý den (22,4 hodiny). Češi s 16,2 hodiny jsou přesně ve středu tabulky. Američané u televize vydrží 19 hodin a z Evropanů nejdéle Britové, kteří televizi sledují 18 hodin týdně.
Zajímavé je sledovat počínání Číňanů. U internetu sedí týdně skoro 11 hodin, avšak v poslechu rádia jsou se dvěma hodinami vůbec poslední. Češi naopak rádio zřejmě milují, protože jsou v poslechu rozhlasu čtvrtí, za Argentinci, Brazilci a Jihoafričany. Češi rozhlas poslouchají 13,5 hodiny týdně, Argentinci dokonce víc než 20 hodin.
Pečlivě vyvedená studie nabízí průměrné hodiny, které svět tráví u televize – 16,6, rozhlasu – 8, internetu – 8,9 a nad knihou – 6,5.
Při srovnání tabulek je nejzajímavější fakt, že obyvatelé vyspělých zemí, Spojených států a Británie, ve čtení zaostávají za průměrem (5,7 a 5,3 hodiny), avšak jsou nadprůměrnými televizními diváky (19 a 18 hodin).

×

Do Rady ČT Baumruk, Svobodová, Fibingerová, do RRTV Macková

Starší článek

Oskar od pátku změní tvář

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Young Lions

Young Lions: Media ovládli Andrea Michel a Matěj Buďárek z Marketup

Jak sesbírat 200 tisíc nepoužívaných telefonů? Hledejte zlatý poklad v Praze, říká vítězný návrh kampaně kategorie Media v letošním ročníku soutěže Young Lions.
19. 4. 202119. 4. 2021
Lidé

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová

Společnost Tesco výrazně posílila lokální středoevropské týmy včetně toho českého. Zároveň upravila strukturu vedení, která má být více flexibilní, aby…
19. 4. 202119. 4. 2021
Zprávy

Obrat e-shopů byl prvním kvartálu o 16 miliard korun vyšší než loni

Obrat českých e-shopů se podle analýzy společnosti Shoptet v letošním prvním kvartálu oproti loňskému zvýšil o 16 miliard korun. Zatímco v prvním čtvrtletí…
19. 4. 202119. 4. 2021
Marketing

Hornbach v kampani zdobí budovy, vraky, sloupy i „knihobudky“

Hobby market Hornbach v duchu claimu své letošní jarní kampaně „Zahrada může být kdekoliv“ oživuje zelení nudné křižovatky, vchody do metra i vraky aut. Za…
19. 4. 202119. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

DDB Prague posiluje kreativu a digitál
Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více