Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Náklad deníků světa loni vzrostl o 2 %

Redakce MAM20. 6. 2005

Průměrný náklad deníků ve světě dosáhl loni 395 milionů výtisků, což bylo takřka o 8 milionů výtisků (o 2 % ) víc než v roce 2003. Noviny jakékoli periodicity vycházejí v 215 zemích světa, informovala Tatiana Repková, ředitelka výzkumu a řízení informací Světového sdružení novin (World Association of Newspapers, WAN). Loni WAN zaznamenal 6 580 deníků vydávaných v 186 zemích. Letos se podle Repkové čekají celkové výdaje na reklamu 352 miliard USD, v přepočtu asi 11,106 bil. SKK, což by mělo být o 4,2 % více než v roce 2004. “V rámci reklamních médií nejvíc výdajů pohltí televize. Předpokládá se, že její podíl na reklamním koláči bude 39 %. Hned za ní následují noviny, které by měly mít 30-% podíl na reklamním trhu. Je však třeba říct, že podíl televize by měl letos klesnout na úkor internetu,” uvedla Repková.
Tržby novin ve světě podle odhadu WAN představují za rok 2004 158 miliard USD, přičemž 102 miliard USD byly tržby z inzerce. Zbytek, tedy 46 miliard USD, byly tržby z prodeje. Podle statistik WAN takřka polovinu reklamního trhu má Severní Amerika, hlavně USA. Na Evropu připadá méně než třetina, na Asii pětina. Podíl ostatních kontinentů na reklamním trhu byl nevýrazný. “Mezi nejrychleji rostoucí trhy z hlediska počtu titulů patří Asie, kde jsme loni zaznamenali růst 4,1 % a za posledních 5 let 5,5 %. Z pohledu růstu vydávaných titulů nejvýznamnější meziroční růst byl v Jižní Americe, kde loni přibylo 6,3 % deníků. Následovala Afrika, kde vzrostl v roce 2004 počet titulů o 6,0 %. Třetí Asie s 4,1-% meziročním nárůstem má ale celkový náklad deníků 20-krát větší než Jižní Amerika, takže pozornost mediálního byznysu se soustředí na Asii a hlavně na mimořádně dynamickou Indii a Čínu,” poznamenala Repková.
WAN vznikl po 2. světové válce, oficiálně funguje od roku 1948. Nyní reprezentuje 18 000 novin, jeho členy je 72 národních sdružení vydavatelů novin, jednotliví výkonní představitelé novin z 102 zemí, 11 zpravodajských agentur a 9 regionálních a celosvětových tiskových skupin.

-tasr, zem-

×

Co chystají Sanoma a Stratosféra?

Starší článek

Burza podmíněně přijala akcie CME,

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Prazdroj má v kampani Robbieho Williamse. Originál prý nic nepřebije, říkají pivovary

Hvězdou nového globálního spotu Plzeňského Prazdroje je vedle orosené sklenice piva britský zpěvák Robbie Williams. „Oba jsou ikonické originály a…
18. 4. 202118. 4. 2021
Lidé

DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Lluis Rotger je nový expriential creative lead, Christophe Wechsler senior art director, Jiří Kirchner senior copywrighter a Ivan Krajčovič digitální stratég.
17. 4. 202117. 4. 2021
Marketing

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více