Naháněči nočních klubů z centra Prahy nezmizeli

17. 6. 2005 09:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Naháněči, kteří v centru Prahy lákají lidi do nočních podniků, v ulicích zůstali, místo sexu však nyní nabízejí dobrou zábavu. Některé noční kluby se s novou vyhláškou, která zakazuje erotickou reklamu, vypořádaly pouze kosmetickou úpravou svých letáků. Nelákají už na erotiku, ale na exotiku. Část naháněčů propaguje bary a kluby, které nejsou erotickými podniky, řekl zástupce ředitele městské policie Ludvík Klema.
„Počet naháněčů se výrazně snížil a jsou méně agresivní, takže vyhláška splnila to, co od ní město očekávalo. Zatímco před měsícem vás chytali za rukáv a křičeli ‚sex‘, teď mluví jen o dobré zábavě a dobrém pití,“ řekl Klema. Většina provozovatelů se zajímala o to, co jim nová vyhláška zakazuje, a snaží se nová pravidla dodržovat, dodal.
Strážníci mohou na základě nové vyhlášky pokutovat pouze osoby, které propagují erotické služby nebo erotická vystoupení. Ostatní reklamu město postihovat nemůže. Umožní mu to teprve novela zákona o regulaci reklamy, která by mohla začít platit na podzim. Erotické kluby, které se vydávají za diskotéky, může nyní město postihovat jenom za klamavou reklamu. U některých erotických podniků je však obtížné prokázat, že nejsou tančírnou.
Vyhláška zakazující erotickou reklamu začala platit 1. června a strážníci zatím zjistili 93 případů, kdy byla porušena. Většinu pokut však uložili v prvních dnech kontrol. Tento týden zaznamenala policie jen dva prohřešky. Na Praze 1 dohlíží na dodržování vyhlášky 15 strážníků.
Lidé, kteří letáky s erotickou reklamou rozdávají, mohou dostat pokutu až tisíc korun, ve správním řízení může dosáhnout 30 000 korun. Postih pro živnostníky činí až sto tisíc korun a pro firmy až 200 000 korun.
Kromě naháněčů, kteří šíří letáky na ulici, je vyhláška namířena také proti erotické reklamě na vývěsních štítech. Některé kluby závadné reklamy sundaly, když jejich pracovníci viděli, že je strážníci fotografují, jinde zase seškrábali slovo sex, aby tam zbylo jenom dancing, uvedl Klema. Jsou ale provozovatelé, kteří vyhlášku ignorují a myslí si, že se nakonec pokutě vyhnou, dodal.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.