Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Do reklamy míří neokoukané tváře

Redakce MAM27. 6. 2005

Zatímco ve světě je hudební přehrávač mp3 souborů iPod kultovním zbožím, které vrátilo společnost Apple zpět do středu pozornosti, v České republice se jeho dovozce Czech Data Systems (CDS) snaží zaprášenou značku vyleštit alespoň do vzdáleného lesku její slávy v zahraničí. Prvním krokem, který “český” Apple ohlásil na vůbec první velké tiskové konferenci před dvěma měsíci, bylo vyvedení prodeje iPodů z obchodů s výpočetní technikou do maloobchodních řetězců a sítí prodejen s elektronikou. Díky tomu okamžitě vyskočily prodeje o několik desítek procent.

Žádné velké promo
S masivní reklamní podporou, které se přehrávači dostává v zahraničí, však CDS zatím nepočítá. Vedle omezeného reklamního rozpočtu je důvodem absence internetového obchodu s hudbou iTunes Music Store, na nějž je iPod svojí konstrukcí přímo navázán a který především stojí za jeho fenomenálním úspěchem (více než 18 mil. prodaných kusů). Na českém trhu tak mohou zatím iPodu bez jeho přidané hodnoty úspěšně konkurovat “neznačkové” mp3 přehrávače, a to především cenou.
Podpořit prodej, ale také image iPodu má nyní spojení s vítězkou soutěže Česko hledá Superstar Anetou Langerovou. CDS nechalo připravit stříbrný iPod s kapacitou 4 GB s gravírovaným podpisem zpěvačky. Současně se značka stala až do konce příštího roku jejím hlavním reklamním partnerem, a to včetně plánovaného turné. Angažování Langerové kopíruje podobné spojení značky se skupinou U2 na globální úrovni. Majitelé speciálního iPodu U2 však dostali navíc slevu 50 dolarů na nákup celé kolekce nahrávek skupiny na iTunes. CDS slibuje českým zákazníkům místo toho blíže nespecifikovaný dárek, jenž se bude v průběhu času měnit.

Dobrý tahoun PR
Kolik bude tvář Anety Langerové CDS stát, odmítl marketingový ředitel firmy Petr Němeček upřesnit; stejně jako to, které další adepty měla společnost v hledáčku. Nadlinkové využití zpěvačky v reklamě iPodu však bude téměř nulové, což byla ostatně také jedna z podmínek dohody. Firma neplánuje televizní, tiskovou ani venkovní reklamu, počítá spíše s materiály v místech prodeje a na akcích během koncertního turné.
A samozřejmě také se zájmem médií, která ráda referují o každém kroku první české superstar. Jen den po tiskové konferenci se zpráva o spojení se značkou iPod objevila ve všech domácích denících, MF Dnes ji dokonce umístila na titulní stranu. Z tohoto pohledu je smlouva s Langerovou prozíravým krokem.
Každopádně pro srovnání s U2 se na české hudební scéně těžko hledá ekvivalent. Na jedné straně jepičí hvězdy ze Superstar, na druhé stará garda pop harcovníků. Elán je už přeci jenom mimo zájem cílové skupiny iPodu a kapela Lucie spí. Z hudebníků respektovaných jak širokým publikem, tak kritikou tak vedle Anety Langerové zbývají jen lidé kolem Monkey Business, které však již reklamně vytěžil Eurotel, jejich frontmana pak T-Mobile.

Střídá Petr Čech Aleše Valentu?
Vstup Anety Langerové do reklamy není jediným aktuálním pohybem v oblasti sponzoringu. Z pozice sportovní reklamní hvězdy číslo 1 vytlačuje pomalu akrobatického lyžaře Aleše Valentu reprezentační brankář Petr Čech, čerstvý držitel ceny pro nejlepšího domácího fotbalistu.
Minulý týden spustily ČSA masivní venkovní kampaň, jejímž je hlavním protagonistou. Aerolinky mají s brankářem dvouletou smlouvu a využijí ho především k propagaci svých britských linek, a to i mezi obchodními partnery jako jsou cestovní kanceláře, a cestujícími. Českou spořitelnu a její dceřiné společnosti má zase Petr Čech propagovat v oblasti osobních financí. Banka spolufinancuje pořízení Čechova domu v Londýně a současně formou hypotéky financuje nákup další nemovitosti v Praze. Mezi další hlavní reklamní partnery brankáře britské Chelsea patří BMW, Tiscali a italský výrobce sportovního oblečení a vybavení Lotto. Podle lidí z agentury Sport Invest, jež Petra Čecha zastupuje, je počet sponzorů bedlivě hlídán a už v tuto chvíli nezbývá mnoho oblastí, ve kterých by mu doporučili se angažovat.


15aneta.jpg ()


Stahujte hudbu i legálně. Dvojsmyslu ve sloganu, který provází spojení Anety Langerové se značkou iPod, zatím chybí reálný obsah. Spuštění internetového obchodu s hudbou iTunes na českém trhu se posunulo na blíže neurčené datum v roce 2006.

×

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 25. týden 2005

Starší článek

Akcie CME patřily první den na pražské burze k nejobchodovanějším

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter
Foto: Radana Čechová

Každý si myslí, že v práci jen hraju hry

Společenské hry jsou jedním z mála segmentů trhu, kterému se dařilo, říká Pavel Prachař z Mindoku
19. 4. 202115. 4. 2021
Newsletter

KOMENTÁŘ: Značky a jejich politický engagement

Před pár dny vypukla v mé sociální bublině zajímavá debata kolem postu Davida Navrátila z České spořitelny, který poukazoval na průzkum od Deloitte…
19. 4. 202118. 4. 2021
Newsletter

Jarní kampaň Zoot: „I bez retuší vám to sluší“

Český e-shop s módou Zoot v aktuální jarní kampani slibuje zákazníkům vypadat dobře i v reálném světě. Naráží tím na často vyumělkovaný a retušovaný vzhled…
19. 4. 202118. 4. 2021
Marketing

Prostor, který vydělává a spojuje

Když je obsah atraktivní, lidem už na jeho původu tolik nezáleží. Čeští obchodníci díky vlastním médiím získávají věrnější zákazníky.
19. 4. 202118. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

DDB Prague posiluje kreativu a digitál
Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více