Děti hlasovaly pro věci a osoby, které jim jsou blízké

28. 6. 2005 08:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

České děti mají rády osobnosti a věci, které jim jsou blízké nebo je znají z médií. Řekl to v reakci na výsledky ankety kabelové televize Jetix, dětský psycholog Václav Mertin. Do ankety se zapojilo přes 21 000 dětí od šesti do 15 let. Vyplývá z ní, že si rády hrají s počítačem a mobilním telefonem, poslouchají finalisty loňského ročníku soutěže Česko hledá SuperStar a líbí se jim americké animované filmy.
Nové americké animované „pohádky“ obsadily první tři místa v kategorii o nejoblíbenější dětský film. „Děti zaujmou svým příběhem a zpracováním. Odráží dnešní dobu, a to použitými prostředky i slovníkem. Navíc je na ně velká reklama a děti je mají tím pádem v povědomí víc než jiná díla,“ uvedl psycholog.
V kategorii zpěváků se v mužské i ženské kategorii probojovali mezi první tři vždy dva finalisté prvního ročníku soutěže Česko hledá Superstar. Podle Mertina pro ně školáci hlasovali zřejmě hlavně proto, že jim jsou věkově blízcí a jsou jako jedni z nich. Také této soutěže byla média plná.
Ani vítězství počítače a druhé místo plyšáků v kategorii hraček psychologa nijak nezarazilo. „Plyšáci tu možná budou ještě za dvacet let. Jsou příjemní, když se jich dítě dotkne a mohou se s nimi pomazlit,“ uvažoval o tom, co děti k hlasování pro plyšové hračky vedlo.
Osobností roku mezi muži děti zvolily prezidenta Václava Klause. „Klaus je mediálně známý člověk, který umí vystupovat na veřejnosti. Možná kvůli tomu pro něj děti hlasovaly. A nebo proto, že je prezident,“ poznamenal.
Děti posílaly své hlasy do 11 kategorií. Mezi hudebními skupinami zvítězil Kabát, ze zpěvaček je podle nich nejlepší Aneta Langerová, mezi zpěváky Daniel Landa, z moderátorů mají nejraději Leoše Mareše. Za nejlepší dětský kreslený film považují Shreka, z knih mají nejraději Harryho Pottera a kámen mudrců, nejlepším sportovcem je podle dětí desetibojař Roman Šebrle a osobností roku mezi ženami modelka Tereza Maxová.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.