CzechTourism chce dát na propagaci dovolené v ČR 35 milionů Kč
Agentura CzechTourism chce investovat do reklamní kampaně na propagaci domácí turistiky 35 milionů korun. Větší část peněz chce získat ze zdrojů Evropské unie. Kampaň by se měla uskutečnit příští rok, počítá se s reklamou v tisku a rozhlase a s vytvořením centrální stránky s nabídkami regionů na internetu, informovala Veronika Váňová z CzechTourismu.
Cílem kampaně je přimět české turisty k tomu, aby trávili svou dovolenou v České republice. “Samozřejmě nemáme moře, a tak nemůžeme konkurovat hlavní letní dovolené, ale chceme Čechy přimět k tomu, aby poznáváním své země trávili prodloužené víkendy nebo svou druhou dovolenou,” řekla Váňová. Na zahraniční dovolené Češi utrácejí ročně 70 miliard korun, na domácí jen 20 miliard. “Chceme toto skóre obrátit,” dodala.
Regiony mají možnost prezentovat se na akcích CzechTourismu již nyní. Nabídku představují na veletrzích v cizině i doma, na internetu CzechTourismu i v katalozích zaměřených na konkrétní typy turistiky.
V budově ministerstva pro místní rozvoj na Staroměstském náměstí, kde sídlí Informační centrum venkovských regionů, se každý týden jeden region představí. Pracovníci centra navíc celoročně poskytují cizincům i Čechům informace, zpracovávají pro ně cestovní plány s možnostmi dopravy, ubytování či programů.
Regiony možnost spolupráce s informačním centrem neberou jen jako příležitost k prezentaci, ale také jako možnost získat nové zkušenosti. Podle zástupce Rýmařovska představitelé mikroregionu až na týdenní prezentaci regionu v centru Prahy zjistili, o co by měli turisté v jejich kraji vlastně zájem. Oblast je vhodná pro agroturisitku, po které je ze strany lidí poptávka. Problémem je však nedostatek rodinných penzionů nebo statků, které by tyto služby nabízely.
Naopak například Buchlovsko již má infrastrukturu vybudovanou a informační centrum využívá hlavně jako možnost své programy prezentovat. Buchlovsko nabízí velkomoravskou poutní trasu, cyklostezky, církevní i historické památky, přírodu i koupání. Ubytování je v regionu možné najít ve všech kategoriích.
Podle manažera informačního centra Jiřího Markla by prezentace v centru mohla zvýšit návštěvnost jednotlivých regionů až o deset procent. V současnosti jezdí do Česka šest milionů cizinců, z nichž se do regionů dostane jen 2,5 milionu. Češi loni uskutečnili 5,5 milionu dovolenkových cest po Česku.
Podobné zprávy
Salesforce není jen obchodní systém – stále více pomáhá i s marketingem

Každý si myslí, že v práci jen hraju hry
KOMENTÁŘ: Značky a jejich politický engagement
