ČR měla letos čtvrtý nejvyšší růst rychlého internetu ve světě

27. 6. 2005 10:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Růst počtu vysokorychlostních přípojek k internetu v ČR byl v prvním čtvrtletí čtvrtý nejvyšší na světě. Podle analýzy britské společnosti Point-Topic stoupl tuzemský počet přípojek proti prosinci 2004 zhruba o 23 procent. Mírně vyšší růst přibližně o jeden procentní bod měly Polsko a Thajsko, v Turecku se zvýšil počet připojení o 38 procent.
Počet přípojek k internetu přes telefon prostřednictvím technologie ADSL nebo rozvody kabelové televize se od začátku roku celosvětově zvýšil o 8,5 procenta na 164,4 milionu. Největší počet připojení, kolem 36,5 milionu, měly koncem března USA, následovala Čína s 28,3 milionu linek a Japonsko s 19,7 milionu linek.
Mezi státy z východní Evropy mělo nejvíce přípojek Polsko, které jako první překročilo hranici jednoho milionu. V ČR bylo na přelomu března a dubna kolem 130 000 uživatelů ADSL a kabelové společnosti měly přes 90 000 zákazníků. Kabelové firmy i konkurenční poskytovatelé ADSL přitom od začátku roku získali zhruba shodně po dvou desítkách tisíc nových klientů.
Největší rozšíření vysokorychlostního internetu měla Jižní Korea, kde připadalo 25 přípojek na 100 lidí. V Hongkongu to bylo 22 přípojek. V evropských zemích jako je Nizozemsko nebo Dánsko měla připojení pětina populace. V ČR připadaly na 100 obyvatel dvě přípojky.
Zatímco počet přípojek ADSL rostl o desetinu, růst připojení přes kabel či jiné technologie byl zhruba poloviční. ADSL mezi připojeními dominuje se zhruba dvoutřetinovým podílem. Největším a zároveň nejvíce rostoucím trhem s ADSL byla Čína, kde se počet přípojek od ledna do března zvýšil o 2,6 milionu na 19,5 milionu. Naopak kabelový internet je nejrozvinutější v USA, které evidují 21,4 milionu připojení.
Evropa spolu se státy na Blízkém východě a v Africe měla na trhu širokopásmových služeb 29procentní podíl, stejně jako americké země. Asijské země a Austrálie měly podíl 42 procent.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.