Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Čínská média budou do tří let soukromá

Redakce MAM15. 6. 2005

Do roku 2008 chce Čína privatizovat poslední branži, kterou dosud drží stát pevně v rukou: média. Tento sektor je už dnes čtvrtým největším odvětvím v rámci hospodářství. Loni docílily televize, internetové služby, kina, nakladatelství, reklamní agentury a noviny obrat ve výši 32 miliard eur.
Představa, že privatizace médií rovná se svobodná média, ale neodpovídá skutečnosti. Týdeník Der Spiegel píše, že pracovníky sdělovacích prostředků nyní volá komunistická strana k intenzívním školením: hlásání kursu strany zůstane vlasteneckou povinností.
O privatizaci médií, které stát zatím kontroluje udělováním licencí, se zmiňuje „Modrá kniha médií 2004 – 2005“, představená Centrem pro média na univerzitě Čching-chua.
Tříletá lhůta byla zvolena i proto, že v roce 2008 bude Čína pořádat olympiádu a chce se představit jako moderní země.
Základy položila vláda už loni. Chuej Pao-kou, ředitel zmíněného centra, řekl listu Die Welt, že už loni vznikly první mediální koncerny. Příští rok skončí doba ochrany mediálního trhu sjednaná v rámci přístupových podmínek Číny ke Světové obchodní organizaci. Od roku 2007 tak bude moci na čínský trh vstupovat zahraniční kapitál, o rok později vzniknou i první mezinárodně organizované mediální konglomeráty.
Zatím probíhají „průzkumy bojem“. Na burzu už vstoupil jeden pekingský magazín pro mládež. Německé nakladatelství Axel Springer dostalo možnost navázat spolupráci s nakladatelstvími, tiskárnami i distributory tisku. Své výsadní postavení a tržní náskok si německé nakladatelství zajistilo tím, že už druhým rokem udržuje v Číně kontaktní kancelář v Šanghaji.
Na trhu tištěných médií už začal tvrdý konkurenční boj. V Číně vychází 2119 novin, z toho 947 deníků. Dále pak 9074 titulů časopisů a magazínů. Společně ale mají jen čtvrtinu z reklamního koláče. Nejvíce získají elektronická média, hlavně televize. Ovšem stále větší podíl mají internetové služby a mobilní operátoři. Zisky z reklamy tištěných médií trvale klesají. Z toho odborníci na hromadné sdělovací prostředky odvozují, že po privatizaci z trhu zmizí nejméně třetina novin.
Noviny a časopisy se proto stále ještě financují ze dvou třetin z prodejní ceny. Třetinu z celkových částek vydaných na inzerci na sebe stahuje 570 knižních nakladatelství, které loni vydaly na 190 tisíc knih.

Hospodářské noviny, 15.6.2005, autor: (pen)

Zavřít reklamu

Rejžek se Vondráčkové omlouvat nemusí

Starší článek

iHNed.cz nabízí širokopásmové připojení k internetu ADSL

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Active

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.