Chytré mobily mají hlavně muži, luxusní pak svobodné ženy

24. 6. 2005 08:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Chytrým mobilním telefonům a přístrojům do extrémních podmínek dávají přednost především muži, zatímco po luxusním přístroji sáhne častěji svobodná žena. Vyplývá to z průzkumu mobilního operátora Oskar, podle kterého je mezi uživateli chytrých mobilů 67 procent mužů. U extrémních přístrojů mají muži 63procentní zastoupení. Svobodné ženy převládají s 51, respektive 52 procenty u luxusních přístrojů a pracovních telefonů typu komunikátor.
Zatímco ženy nosí telefon nejčastěji v tašce (71 procent), pro muže je typickým místem pro mobil kapsa u kalhot (58 procent). Téměř desetina mužů nosí telefon připevněný na opasku, zatímco ženy tento způsob ignorují. Obaly na telefon nosí jen 16 procent uživatelů, ale ve věkové kategorii nad 66 let má telefon v obalu každý druhý.
Starší lidé používají téměř výhradně levné telefony typu Nokia 2600 či Siemens A65 se základními funkcemi, které mnohdy nemají barevný displej. Telefony sloužící pro zábavu, například hraní her či poslouchání hudby, oslovují zejména nejmladší skupinu mezi deseti a 18 lety. Chytré telefony, jako je Siemens S65 či Nokia 6230, používají nejčastěji lidé mezi 19 a 35 lety.
Zatímco značka Nokia pokrývá všechny generace, Sony Ericsson je telefonem mladších lidí s největším podílem uživatelů mezi 19 a 35 lety. Značku Alcatel používají buď lidé mezi deseti a 18 nebo 36 a 45 lety.
Extroverti nejčastěji volí luxusní mobily typu Motorola Razr nebo chytré přístroje. Introverti naopak podle průzkumu nejčastěji sáhnou pro levnější přístroj.
Nejvíce za telefonování měsíčně utratí ženy od 18 do 30 let s mírně vyššími příjmy. Jejich účet se pohybuje v průměru kolem 685 korun. Sekundují jim mladí muži od 18 do 35 let s vyššími příjmy a měsíční útratou 641 korun. Naopak ženy s průměrným příjmem a věkem mezi 25 a 45 lety za volání v průměru utratí 150 korun.
Lidé se při koupi telefonu nejčastěji rozhodují podle jeho funkcí a jednoduchého menu. Dalšími kritérii jsou kapacita paměti, melodie a velikost a barevnost displeje. Nejpoužívanějšími modely jsou Nokie 3310, 3410 a 6100.
Oskar pro průzkum vybral náhodně 10 000 svých zákazníků. V tuzemsku je přes 10,8 milionu aktivních mobilních čísel.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení