Česká pojišťovna prodala Krátký film

24. 6. 2005 08:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Česká pojišťovna prodala svůj zhruba 91procentní podíl ve filmové a produkční společnosti Krátký film Praha olomoucké firmě ITS Complex. Hodnotu jarní transakce s majoritním balíkem akcií Krátkého filmu Praha, jehož základní kapitál činí 80,8 milionu korun, společnosti nezveřejnily.
„Šlo o standardní obchodní příležitost, které jsem využil. Mým záměrem je činnost Krátkého filmu Praha dále rozvíjet,“ řekl Richard Benýšek, který je jediným vlastníkem firmy ITS Complex.
Krátký film Praha v loňském roce podle auditovaných výsledků snížil ztrátu ze 47 milionů korun v roce 2003 na 17 milionů korun. Výkony Krátkého filmu loni klesly ze 36 milionů korun v roce 2003 na 23,8 milionu korun.
Řádná valná hromada Krátkého filmu dnes rozhodla, že společnost uhradí loňský prodělek z budoucích zisků. „Loňskou ztrátu ovlivnila zejména tvorba opravných položek,“ uvedl Benýšek.
Dodal, že společnost ITS Complex nyní chce posílit finanční stabilitu Krátkého filmu Praha. „V nejbližších dnech budou zaslány prostředky na účty zdravotních pojišťoven, kterým Krátký film Praha dluží,“ podotkl.
Krátký film Praha točí veškeré filmové žánry, mezi které patří například dokumenty, výukové filmy, multimediální programy, hrané filmy či reklamy.
Společnost má rozsáhlý archiv, ve kterém jsou především slavné kreslené a loutkové filmy, stovky dokumentárních filmů a hrané snímky. Archív obsahuje více než 40 000 položek filmového materiálu a několik milionů metrů filmových týdeníků a zpravodajských periodik z let 1945 až 1990.
Dceřinou společností Krátkého filmu je akciová společnost Studia animovaného filmu, pod kterou spadají studio Bratři v triku, studio Jiřího Trnky, zvukové studio Atrium a filmové střižny.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.