Centrála cestovního ruchu provádí Českem stovky novinářů

27. 6. 2005 08:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.

Reklama
SDG

My vám ukážeme Prahu a Karlovy Vary a vy o tom (snad) něco hezkého napíšete. Tak nějak funguje symbióza mezi Českou centrálou cestovního ruchu (CzechTourism) a zahraničními novináři. Ukázat Českou republiku v co nejlepším světle a pozitivně ovlivňovat její obraz v zahraničních médiích prostřednictvím poznávacích cest určených pro stovky zahraničních novinářů a filmové štáby je jedním z úkolů agentury.
„Snažíme se vždycky ukázat to nejlepší, co tady je. V případě novinářů jde o to, aby si udělali co nejlepší obrázek o České republice,“ řekla Radka Pomikálková ze soukromé organizace CzechTravelAgency. Ta novinářům ve spolupráci s CzechTourismem zajišťuje ubytování, průvodcovské služby, volné vstupy do atraktivních objektů, dopravu i speciální prohlídky na přání.
Největší zájem je kromě Prahy o Jižní Čechy a západočeské lázně. „To je v uvozovkách taková česká klasika,“ dodala.
Loni agentura CzechTourism takzvaných press tripů uskutečnila 206 s celkovou účastí 607 novinářů. Letos se dosud uskutečnilo 68 takových akcí a zúčastnilo se jich 271 žurnalistů. Předloni se konalo 161 press tripů a v roce 2002 pouze 50.
Agentura loni rovněž zajišťovala servis 67 štábům a z její iniciativy vzešlo 1797 výstupů v zahraničních médiích, což je téměř o třetinu více než v roce 2003. V denících bylo takových článků publikováno 606, v televizi a rozhlasových médiích bylo odvysíláno 128 těchto zpráv nebo reportáží o České republice.
Podle Sylvy Santarové z CzechTourismu zájemci o press tripy nejčasněji přijíždějí z Německa, Británie a Francie. Následují Japonsko, Rakousko, Itálie, Malta, Finsko, Čína, Kanada a USA.
Zadavatelem press tripů může být kromě CzechTourismu také přímo region, soukromý subjekt či občanské sdružení. Financování těchto akcí závisí na zadavateli a velkou měrou se na něm mohou podílet sponzoři. Například hotely na ubytování nabízejí výrazné slevy, neboť jim jde o pozitivní publicitu.
Hlavním úkolem Centrály cestovního ruchu, která je státní příspěvkovou organizací, je propagace země jako lákavé turistické destinace ve světě. Organizace s podobnou činností (tourist- board) mají i jiné země. Obdobami jsou například francouzská Maison de la France, španělská Oficina Espaňola de Turismo nebo slovenská Agentúra pre cestovný ruch.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.