Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Miliarda ze zrušené reklamy v ČT možná pomůže novým digitálním TV

Redakce MAM30. 6. 2005

Z České televize zřejmě postupně do roku 2008 zmizí téměř veškerá reklama, což představuje zhruba miliardu korun. Šance, že částka pomůže rozjezdu digitálního vysílání, tady je, shodují se zástupci agentur i žadatelů o licence. Musí však začít vysílat a neoddalovat start digitálního vysílání, vyplývá z ankety ČTK.
“Pokud nové stanice neexistují a zákon upravující digitální vysílání se stále odkládá, tak by peníze šly jinam,” míní Štěpán Wolde ze společnosti ARBOmedia, která nyní prodává reklamní čas v ČT. Novým stanicím také bude trvat několik měsíců, než si najdou své divácké zázemí, a zadavatelé inzerce by tak v tu dobu investovali jinde. Woldeho by tak nepřekvapilo, kdyby noví vysílatelé po nějaké době prodali své získané licence silnějším subjektům, třeba i nynějším provozovatelům Nova a Primy.
V první fázi digitalizace by měly vzniknout tři digitální sítě. Jednu zřejmě obsadí Česká televize a Český rozhlas, další dvě pak soukromí provozovatelé; do dvou let by se měl počet sítí zdvojnásobit a nabízet nejméně 24 volně šířitelných programů. O prvních 12 celoplošných a regionálních licencích nyní rozhoduje Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Pokud by je na podzim udělila, nové televize by měly začít vysílat podle současného zákona do 360 dnů. Není však jisté, zda rada licence udělí či zda nebude tendr zrušen novelou vysílacího zákona, kterou projednává sněmovna.
Již dříve uvedl Martin Nováček z mediální agentury OMD, která se zabývá i analýzami trhu, že návrh na zrušení reklamy na ČT a zvýšení poplatků by měl logiku, pokud by se reklama rušila ve shodě s nástupem digitálního vysílání; miliarda navíc by mohla usnadnit vstup nových vysílatelů do éteru. “Pokud omezování na ČT začne dříve, než se rozjede digitalizace, tak to bude značné přihrání peněz soukromým televizím Nově a Primě,” uvedl dříve.
Odpůrci rušení reklamy na ČT tvrdí, že miliarda poslouží spíše nynějším komerčním stanicím, zejména Nově, k níž nyní míří většina výdajů na televizní reklamu. Podle generálního ředitele Novy Petra Dvořáka je skutečně možné, že část peněz z této částky skončí u Novy a Primy. “Budou je ale muset získat ve standardním konkurenčním prostředí. Očekáváme také, že část financí přejde i do jiných médií, například do tištěných,” sdělil Dvořák s tím, že rušení reklamy na ČT otevírá prostor na reklamním trhu i pro nové žadatele o digitální licenci.
Bývalá šéfka Primy a současná žadatelka o digitální licence pro dva své tématické programy Kateřina Fričová sází na to, že zadavatelé využijí právě lépe cílených diváckých skupin u těchto stanic. “Když hovoříme s mediálními agenturami, tak obecně vítají, že … v rámci tématických stanic budou moci lépe cílit na určité skupiny,” uvedla.
Podle předsedy vysílací rady Petra Pospíchala se nedá říct, že by se miliarda přesunula nějakým jednoduchým způsobem k současným či vznikajícím televizím, na to jsou pravidla trhu příliš složitá. “Ale může to znamenat, že pro rozjezd digitálního vysílání tady bude více peněz,” řekl ČTK Pospíchal ve středu po přijetí novely o poplatcích. Podle něj mohou tematické televize se svým specifickým publikem přilákat i takové inzerenty, které se nyní reklamě v TV vyhýbají.

×

Z konce školy se radují i obchodníci

Starší článek

Michal Petrov on-line na webu ČT

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více