InBev bude přes Pepsi prodávat v Polsku pivo Beck’s

30. 6. 2005 11:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

Belgická společnost InBev, která je objemově největším výrobcem piva na světě, hodlá vstoupit na polský trh s jednou ze svých tří globálních značek – německým pivem Beck’s. Vlastník českých Pivovarů Staropramen přitom nechá distribuovat toto pivo na největším trhu z nových členských zemí Evropské unie firmu PepsiAmericas, stáčírnu nápojů americké společnosti PepsiCo.
Belgická skupina sdělila, že uzavřela s PepsiAmericas exkluzivní dohodu o využití její prodejní a distribuční sítě k prodeji piva Beck’s v Polsku. „Polský pivní trh je atraktivní, představuje více než 30 milionů hektolitrů (ročně) a roste o čtyři procenta za rok,“ uvedl InBev důvody nástupu na tento trh.
Belgický koncern je zatím na polském trhu přítomen jen v podobě omezeného exportu německého piva Franziskaner, uvedla mluvčí InBev Marianne Amssomsová. Společnost předpokládá, že místní spotřebitelé se budou stále více přesouvat ke kvalitnějším „prémiovým“ značkám.
Podle analytiků je partnerská dohoda pro polský trh chytrým způsobem, jak vstoupit na trh ovládaný konkurenty, aniž by firma musela podnikat velké akvizice nebo stavět pivovar na zelené louce. „Nemusejí investovat nic,“ řekl agentuře Reuters analytik banky Fortis Bart Jooris. Dynamický trh polského piva již mají rozděleny koncerny SABMiller, Heineken a Carlsberg.
Tento týden již InBev oznámil uvedení své další globální značky Stella Artois na trh Brazílie prostřednictvím své místní dceřiné společnosti AmBev. InBev je přes AmBev propojen s Pepsi i na americkém kontinentu, protože brazilská firma je jednou ze stáčíren nápojů Pepsi.
PepsiAmericas je druhou největší stáčírnou nápojů Pepsi a firmě PepsiCo patří ze 41 procent. V Polsku dodává do více než 40 000 maloobchodních míst.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.