Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Fotbalové mistrovství světa 2010 bude vysílat Česká televize

Redakce MAM30. 6. 2005

Fotbalové mistrovství světa v roce 2010 v Jihoafrické republice bude stejně jako dosud vysílat v tuzemsku Česká televize. Vyplývá to z potvrzené spolupráce Mezinárodní fotbalové federace FIFA a Evropské vysílací unie EBU, která sdružuje veřejnoprávní televizní stanice na starém kontinentu. Novinkou je, že FIFA navíc přímo prodala zájemcům práva v zemích pěti fotbalových velmocí – Británii, Německu, Francii, Itálii a Španělsku.
ČT má díky smlouvě FIFA s unií jistotu, že šampionát bude vysílat, neboť je její aktivní součástí. Prý ale žádnou garanci ohledně vysílání šampionátu v roce 2010 neměla.
“Poté, co UEFA poprvé v historii nepřidělila práva na mistrovství Evropy 2008 EBU, nebylo jisté nic. Považujeme to za důkaz, že FIFA sází na záruku maximální prezentace,” řekl vedoucí oddělení mezinárodních přenosů Vladimír Drbohlav. UEFA v únoru přidělila vysílací práva na Euro 2008 pařížské marketingové agentuře SportFive. Premiérově tak mohly získat právo na vysílání přenosů i soukromé stanice.
Dohoda FIFA o prodeji práv na starém kontinentu vynse fotbalové federaci přibližně miliardu eur, což je dvojnásobek ceny za práva na MS v Německu 2006, které v tuzemsku rovněž bude vysílat Česká televize. Na šampionátu, který se uskuteční v příštím roce, FIFA na televizních právech vydělala 1,1 miliardy eur na celém světě, v Evropě to bylo 500 milionů.
Zisky z prodeje práv v Evropě narostly i díky rozhodnutí FIFA prodat práva ve jmenovaných zemích s nejvíce vyspělým fotbalovým trhem přímo zájemcům o vysílání. Vedle veřejnoprávních stanic, které jsou součásti EBU, v nich budou přinášet obrázky i soukromé stanice, přičemž na určitá utkání budou mít exkluzivitu.
“Získat jen v Evropě přes miliardu eur za akci, která se nekoná v Evropě, je neskutečný úspěch,” nechal se slyšet šéf FIFA Sepp Blatter.
Dosud FIFA televizní práva prodávala soukromým společnostem, které pak zajišťovaly další distribuci. Před mistrovstvím světa v Německu, které se uskuteční za rok, se o to starala švýcarská marketingová společnost Infront Sports and Media AG vlastněná bývalým německým fotbalistou Günterem Netzerem. S ním také vloni v říjnu podepsala ČT smlouvu o vysílání MS 2006. Netzer je však nyní naopak v obchodu s televizními právy na šampionát v JAR velkým poraženým.

×

Českou reklamní Agenturou roku 2004 Euro RSCG Praha

Starší článek

Třetí německá superstar bude jiná

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více