Firma Universal McCann snížila odhad výdajů na reklamu v USA
Výdaje na reklamu ve Spojených státech by se měly v letošním roce zvýšit o 5,7 procenta na 278,8 miliardy dolarů. Oznámila to firma Universal McCann, která tak zhoršila původní prognózu, ve které počítala s růstem o 6,4 procenta.
Odhad růstu internetové reklamy společnost zredukovala na zhruba 15 procent z původně předpokládaných 25 procent. Viceprezident pro prognostiku Robert Coen nicméně upozornil na obtížné srovnání s loňským rokem, kdy trh s reklamou v USA stoupl o 7,4 procenta díky olympijským hrám a prezidentským volbám.
V příštím roce by se měly výdaje na reklamu v USA zvýšit o 5,8 procenta na 290 miliard dolarů. Celosvětové výdaje by pak měly stoupnout o 5,7 procenta na 608 miliard USD. “V příštím roce se věci možná zlepší,” řekl Coen.
Firma Universal McCann je součástí přední světové skupiny reklamních agentur Interpublic Group. Její odhad pro letošní rok je navzdory zhoršení optimističtější než prognóza výzkumné společnosti TNS Media Intelligence, která počítá s nárůstem výdajů na reklamu v USA o pouhých 3,5 procenta.