Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Nejvýznamnější firmou roku 2004 podle tržeb je opět Škoda Auto

Redakce MAM16. 6. 2005

Nejvýznamnější tuzemskou firmou podle výše tržeb se za rok 2004 stala Škoda Auto a obhájila tím prvenství z minulých let. Mladoboleslavská automobilka zvítězila v hodnocení Czech Top 100 s ročními tržbami 153,6 miliardy korun. Druhý v pořadí ČEZ měl tržby 100,2 miliardy korun a třetí Unipetrol vykázal tržby 85,8 miliardy Kč. Výsledky 11. ročníku zveřejnili organizátoři.
Další příčky v první desítce zaujaly Český Telecom, RWE Transgas, OKD, Mittal Steel, Agrofert, Moravia Steel a Siemens Group. Podle Jana Struže, předsedy Sdružení Czech Top 100, výsledky nejkomplexněji popisují význam a postavení jednotlivých firem v rámci celé ekonomiky. Údaje ale nepřeceňuje. “Nejedná se o nejlepší firmy, ale o nejvýznamnější firmy,” upozornil.
Tržby nejlepších podniků neustále rostou. Například prvních sedm společností loni utržilo stejně jako vyprodukovala celá stovka českých firem v roce 1994. Loňské tržby stovky firem činily takřka dva biliony korun, což byl meziroční nárůst o více než 15 procent.
Desítka nejlepších loni vytvořila takřka osm procent tuzemského hrubého domácího produktu a v meziročním porovnání šlo o více než poloviční nárůst. Nejziskovějším podnikem v pořadí byl ČEZ s hodnotou téměř 18 miliard korun, největším vývozcem byla Škoda Auto s exportem v objemu 131,1 miliardy korun a největším zaměstnavatelem České dráhy s počtem 73.900 osob, doplnila výsledky Stanislava Hronová, proděkanka Fakulty informatiky a statistiky pražské VŠE.
Z odděleně vedených finančních firem, které jsou kvůli obtížné porovnatelnosti dále rozděleny, měly v kategorii měnových institucí největší výnosy Česká konsolidační agentura s hodnotou 33,8 miliardy Kč před Českou spořitelnou a ČSOB. Pojišťovnám vládla Česká pojišťovna s předepsaným pojistným takřka 41 miliard Kč, mezi finančními zprostředkovateli vedla firma ČSOB Leasing s tržbami 15,5 miliardy Kč a z penzijních fondů vynikl PF České pojišťovny s prostředky za 5,7 miliardy Kč.

×

Výdaje na TV reklamu v květnu meziročně vyšší o čtvrtinu

Starší článek

Nejvíce stála televizní reklama eBanku,STV vydělala na SuperStar pět miliónů

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Loni dosáhl Rohlik.cz obratu přes 300 milionů eur a měl kolem tři čtvrtě milionu zákazníků. Získané finanční zdroje použije Rohlik Group…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Lidé

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Knowlimits Group posiluje výzkumné oddělení. Na pozici research directora od začátku března proto nastupuje Zdeněk Kubena, který se…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více