Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Projekt i2010 se týká také televize

Redakce MAM16. 6. 2005

Ve dnech, kdy Evropa diskutuje o ratifikaci a budoucím osudu euroústavy, Evropská komise odstartovala novou iniciativu s názvem i2010 – Evropská informační společnost 2010. Právě tento týden Viviane Redingová, komisařka pro komunikace a média, seznamuje s projektem i2010 výbory Evropského parlamentu.

Iniciativa vychází z poznatku, že informační a komunikační technologie (ICT) se dnes v Evropě podílejí čtyřiceti procenty na růstu hrubého domácího produktu, zatímco v USA je tento podíl šedesátiprocentní. K tomu, aby se deficit neprohluboval, chce iniciativa i2010 přispět třemi způsoby.

Především chce upravit regulační nástroje, jež má k dispozici tak, aby vytvořily moderní, tržně orientovaný právní rámec pro digitální ekonomii. Dále chce podpořit investice do výzkumu a vývoje v této oblasti. Za třetí chce iniciovat prostřednictvím národních programů vytvoření Evropské informační společnosti s co nejširší účastí občanů.

Co se týče změn evropských regulačních předpisů, první na řadě by měla být směrnice Televize bez hranic, kterou chce Viviane Redingová novelizovat do konce letošního roku. Jak uvedla na tiskové konferenci, bude nezbytná “modernizace pravidel EU týkající se audiovizuálních služeb, které se dnes omezují na tradiční rozhlasové a televizní vysílání a které ve velké míře stále vycházejí z technologií a regulačního myšlení let osmdesátých”.

Rozhlasové a televizní vysílání proniká na internet a do mobilních telefonů, takže některá pravidla jsou již zastaralá. Viviane Redingová naznačila, že by ze směrnice měly zmizet procentní limity pro vysílání reklam a že by se mohla uvolnit některá přísná pravidla pro tzv. product placement s přihlédnutím k existenci nových reklamních technik. Již delší dobu se uvažuje o tom, že podpora evropské tvorby by měla najít jiné nástroje než plošně nadekretované programové kvóty evropských pořadů.

Cílem projektu i2010 je dosáhnout toho, aby po pěti letech mělo padesát procent všech evropských domácností přístup k broadbandu, tj. aby byly připojeny na sítě s vysokorychlostním přenosem dat. Dnes je takových domácností v Evropě jen 9 procent, zatímco v USA činí podíl “broadbandových” domácností 11,5 procenta, v Japonsku 14,6 procenta a v Jižní Koreji dokonce 26,3 procenta.

Ekonom, 16.6.2005, autor: Milan Šmíd, vysokošklský pedagog

×

Mluvčí roku v soutěži Komory PR Zeman a Samec

Starší článek

Bristol-Myers mění reklamní politiku

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více