Reklama chce vzlétnout do vesmíru
Skupinu reklamních billboardů chce na nízkou oběžnou dráhu kolem Země umístit zatím neidentifikovaná americká společnost. Tyto reklamní poutače by v noci díky odrazu slunečních paprsků zářily podobně jako Měsíc a měly by pro pozorovatele ze Země i jeho velikost. Byly by nepřehlédnutelné pro stamilióny lidí po celém světě.
Americký Federální úřad pro letectví (FAA), který je i regulační institucí pro vypouštění komerčních raket v USA, nechce reklamu ve vesmíru povolit, protože ji považuje za “dotěrnou” pro veřejnost. Stejně tak dodává, že by umělé svítící objekty narušily astronomům pozorování oblohy. Proto FAA navrhl vydat vládní vyhlášku, která by americkým firmám zakázala vypouštění všech reklamních billboardů do kosmického prostoru. Jestli tento návrh uspěje, se ještě ukáže v příštích měsících.
List Financial Times vidí spojitost s nechutí televizních diváků sledovat reklamní spoty. Lidé si televizní programy často nahrávají a sledují je až ze záznamu, při tom reklamní bloky rychle přejedou. Některá digitální zařízení už dokážou reklamní vstupy ze záznamu rovnou sama odfiltrovat. Proto inzerenti hledají nová místa pro reklamu. Přibývá venkovních billboardů a logicky i roste tlak inzerentů na to, aby směli umisťovat reklamu rovnou do vesmíru.
Hospodářské noviny, 16.6.2005, autor: (jet)