Výdaje na TV reklamu v květnu meziročně vyšší o čtvrtinu
Firmy utratily za televizní reklamu v květnu o 407 milionů korun více než ve stejném období loni. Hrubé ceníkové výdaje bez slev a bonusů tak v květnu činily 2,1 miliardy korun, což je o 24 procent více než před rokem, vyplývá z monitoringu společnosti TNS A-Connect.
Celkem se na obrazovce v minulém měsíci objevilo o 4795 spotů více než ve stejném období loni, což znamená 10,5 hodiny čistého času. Nova odvysílala o necelých 18 hodin reklamy více, naopak u Primy se celkový čas odvysílané reklamy snížil o sedm a čtvrt hodiny. Objem reklamy na ČT je dán zákonem a činí procento vysílacího času.
Ve srovnání reklamních zásahů, které se udávají v takzvaných GRP bodech, podle nichž se účtuje cena za odvysílanou reklamu, si polepšila Nova, naopak Prima a ČT ztratily. Podíl Novy na sledovanosti reklam se zvýšil o 4,1 bodu na 67,5 procenta. Podíl Primy poklesl meziročně o 1,8 bodu na 22 procent, ČT pak o 2,2 bodu na 10,5 procenta.
Největší sumu peněz na reklamu v televizi vydala v květnu společnost Danone (128,2 milionu korun). Následuje Nestlé (117,7 milionu), Procter & Gamble (94,6 milionu) a Coca-Cola (60,4 milionu). První pětici uzavírají Karlovarské minerální vody, které na svou prezentaci formou reklamy daly 60 milionů. Těchto pět firem tak na reklamu uvolnilo 461 milionů korun, tedy téměř čtvrtinu všech televizních reklamních výdajů.