Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Obchody čekají do dvou let boom prodeje zařízení pro digitální TV

Redakce MAM16. 6. 2005

Obchodní řetězce zaměřené na prodej elektrospotřebičů čekají do dvou let boom v prodeji zařízení pro příjem digitálního televizního vysílání, takzvaných set-top boxů. Nebude to však dříve, dokud nebudou vysílat nové programy a digitální signál nebude v celé zemi. Rapidní nárůst nelze čekat v nejbližších měsících, vyplývá z ankety ČTK. Počet majitelů set- top boxů se přitom za poslední půlrok minimálně zdvojnásobil.
“Opravdový rozmach přijde s uvolněním trhu a novými kanály,” řekl Jiří Řízek za síť Electroworld. Jakmile se nové stanice objeví, stane se podle něj patrně to, co v Německu či Británii; nárůst prodeje set-top boxů v těchto zemích činil po ostrém nástupu digitálního televizního vysílání desítky procent ročně. Nyní firma nabízí asi čtyři modely od 3000 do 5000 korun. Řádově se jich od loňského zahájení prodeje prodalo stovky, uvedl.
“Současná nabídka pro zákazníky je poměrně široká, ale využití je zatím malé,” řekl v souvislosti se současnou nabídkou pozemního digitálního vysílání (DVB-T) Petr Novotný z firmy K+B Expert. Firma rovněž set-top boxy nabízí v cenách od tří do pěti tisíc. DVB-T je zatím ve fázi experimentu. Signál lze chytit hlavně v Praze a okolí, k naladění jsou programy ČT1, ČT2, Nova, Prima, ale také Óčko, jež vysílá přes satelit a kabelové sítě.
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání nyní v tendru řeší, komu udělí další licence na televizní programy. V první fázi by měly být tři digitální sítě s minimálně 12 programy, za dva roky se jejich počet zřejmě zdvojnásobí. Jediná investice diváka spočívá v zakoupení právě set-top boxu či televizoru, v němž je set-top box již zabudován.
“Nárůst prodeje očekáváme. Určitě by pomohlo oficiální zahájení DVB-T vysílání v ČR a rozšíření území pokrytého signálem,” uvedl produktový manažer společnosti Datart Jan Špaček. Set-top boxy nabízí Datart od prosince a prodej se podle něj pohybuje v řádech desítek kusů.
Od března jsou tato zařízení k mání i v síti hypermarketů Globus, i když jen v Praze. Nabízí dva modely – jeden jako stálý sortiment za 3500 korun, druhý levnější v akci. Globus však již nenabízí nejlevnější modely zhruba od 2000 Kč. “Už je nenabízíme, protože o ně kupodivu nebyl zájem,” řekl Petr Vyhnálek z Globusu.
V ČR již vznikl i první specializovaný internetový obchod zaměřený na techniku DVB-T. Radek Donát ze společnosti DVBTshop.net ČTK řekl, že za rok prodali zhruba 1500 set-top boxů; firma jich nabízí asi 40 typů, přímo ve skladě jich mají nyní zhruba 15. Jejich cena začíná na 2500 korunách.
Donát uvedl, že horní cenová hranice přístrojů není omezena, záleží na tom, co přijímač umí. Na západ od ČR se objevil trend zabudovávat set-top boxy již přímo do televizorů; takový nabízí i DVBTshop.net. “Cena dosahuje až 80.000 korun,” uvedl Donát s tím, že to není obvyklý sortiment. Cena běžných přijímačů končí na 4500 korunách, dodal.
Počet majitelů set-top boxů je nyní podle dostupných odhadů minimálně dvojnásobný než loni na podzim. “Můj spíše pesimistický odhad je něco mezi deseti až 15 tisíci,” řekl dnes ČTK Leoš Pohl, předseda představenstva společnosti Czech Digital Group, která provozuje jednu ze zkušebních digitálních sítí.
Podle Jiřího Balvína, ředitele stanice Óčko, která se uchází o jednu z digitálních TV licencí, však počet překročil hranici 30 000. Podle dalšího žadatele o licenci Jiřího Chvojky ze společnost Minority dosáhl počet set-top boxů v domácnostech 45 000 a každý měsíc přibývá dva až tři tisíce nových majitelů.

×

Spor o televizi Vysočina má rada pro vysílání řešit za dva týdny

Starší článek

Ewing Public Relations re-certifikovala služby

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více