Bristol-Myers mění reklamní politiku

16. 6. 2005 07:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Behavio otestovalo Habánské zákony od WMC Grey a hokejový spot Komerční banky od VCCP Prague

Agentura Behavio již tradičně otestovala dvě nejúspěšnější reklamy měsíčního kola Souboje spotů. V březnovém klání uspěly Habánské sklepy a Komerční banka. O tom, s čím uspěly u diváků, si přečtěte v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2024.

Reklama
SDG

Americká farmaceutická společnost Bristol-Myers Squibb uvedla, že přeruší reklamu na léky zaměřenou přímo na koncového spotřebitele (tzv. DTC – Direct To Consumer) během jejich prvního roku na trhu. Na minimálně dvanáct měsíců po uvedení nového medikamentu na trh se Bristol-Myers Squibb zdrží jakékoliv reklamy na léky v televizi, rádiu a tisku. „Během této doby se zaměříme na vzdělávání lékárníků v předepisování nových léků,“ stojí ve firemním prohlášení.
Klíčové produkty Bristol-Myers zahrnují např. lék na cholesterol Pravachol, k léčbě kardiovaskulárních chorob Plavix nebo k léčbě HIV Sustiva.
„Když budeme mít reklamu v televizi, bude to pro vhodnou skupinu diváků a v patřičnou denní dobu. Budeme plně zvažovat výhody, rizika a případné vedlejší účinky našich léků a zamýšlený i nezamýšlený vliv takové komunikace na diváky,“ uvádí se na webových stránkách společnosti.
Zatímco ve Spojených státech je DTC zcela legální, v evropských státech ji zákony neumožňují. Objevuje se však stále více signálů, že v této oblasti dojde k uvolnění legislativy i v Evropě, i když zřejmě ne v takovém rozsahu jako v USA.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení