Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

ÚOOÚ dostal kvůli vymáhání poplatků desítky stížností na ČT

Redakce MAM15. 6. 2005

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) dostal několik desítek stížností od lidí, kterým se nelíbí postup České televize při vymáhání dlužných koncesionářských poplatků. Kontrolu způsobu předávání informací o neplatičích mezi ČT, Českou poštou a společností BSP Lawyer Partners zatím ÚOOÚ neukončil. Úřad může za prohřešky při nakládání s osobními údaji uložit až desetimilionovou pokutu.
“Dostali jsme několik desítek stížností od lidí, kteří se podivovali hlavně tomu, že nejsou dlužníky (koncesionářských poplatků), a přesto se jejich jména objevila v databázi (neplatičů),” řekl předseda ÚOOÚ Karel Neuwirt. Lidé si stěžovali také na to, že ČT dala jejich data firmě BSP Lawyer Partners, které dluhy odprodala. Televize poté začala rozesílat údajným dlužníkům dopisy, v nichž je vyzývala k doplacení poplatků.
ČT kampaň zaměřenou na neplatiče spustila v květnu a později přiznala, že se na začátku akce omylem obrátila i na některé lidi, kteří dluh nemají. Podle televize šlo o 0,7 procenta případů. Případným dlužníkům televize doporučovala ověřit si dluh na telefonní lince, kde hovor stojí 38 korun za minutu. Nyní si lidé mohou závazky ověřit i na internetu.
Kontrola ÚOOÚ se zaměřuje na to, jakým způsobem byly zpracovány a předávány osobní údaje plátců televizních poplatků mezi Českou poštou, ČT a společností BSP Lawyer Partners. “Kontrola stále probíhá a naší snahou je, aby byla v co nejkratší době ukončena,” uvedl Neuwirt. Dodal, že za porušení pravidel pro nakládání s osobními údaji může ÚOOÚ uložit pokutu až deset milionů korun. “Výše pokuty závisí na celkovém vyhodnocení všech okolností,” podotkl.

×

Průzkum: Z jídla se Češi nejčastěji bojí závadnosti majonéz

Starší článek

Mluvčí roku v soutěži Komory PR Zeman a Samec

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více