ÚOOÚ dostal kvůli vymáhání poplatků desítky stížností na ČT

15. 6. 2005 12:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) dostal několik desítek stížností od lidí, kterým se nelíbí postup České televize při vymáhání dlužných koncesionářských poplatků. Kontrolu způsobu předávání informací o neplatičích mezi ČT, Českou poštou a společností BSP Lawyer Partners zatím ÚOOÚ neukončil. Úřad může za prohřešky při nakládání s osobními údaji uložit až desetimilionovou pokutu.
„Dostali jsme několik desítek stížností od lidí, kteří se podivovali hlavně tomu, že nejsou dlužníky (koncesionářských poplatků), a přesto se jejich jména objevila v databázi (neplatičů),“ řekl předseda ÚOOÚ Karel Neuwirt. Lidé si stěžovali také na to, že ČT dala jejich data firmě BSP Lawyer Partners, které dluhy odprodala. Televize poté začala rozesílat údajným dlužníkům dopisy, v nichž je vyzývala k doplacení poplatků.
ČT kampaň zaměřenou na neplatiče spustila v květnu a později přiznala, že se na začátku akce omylem obrátila i na některé lidi, kteří dluh nemají. Podle televize šlo o 0,7 procenta případů. Případným dlužníkům televize doporučovala ověřit si dluh na telefonní lince, kde hovor stojí 38 korun za minutu. Nyní si lidé mohou závazky ověřit i na internetu.
Kontrola ÚOOÚ se zaměřuje na to, jakým způsobem byly zpracovány a předávány osobní údaje plátců televizních poplatků mezi Českou poštou, ČT a společností BSP Lawyer Partners. „Kontrola stále probíhá a naší snahou je, aby byla v co nejkratší době ukončena,“ uvedl Neuwirt. Dodal, že za porušení pravidel pro nakládání s osobními údaji může ÚOOÚ uložit pokutu až deset milionů korun. „Výše pokuty závisí na celkovém vyhodnocení všech okolností,“ podotkl.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.